Trionic Veloped Sport 14er M musta/valkoinen/valkoinen — Vaihtoehto rollaattorille
14"/36 cm pyörät • Koko M • Ilmatäytteiset renkaat • Kahvojen korkeus 77-97 cm • Käyttäjän pituus 155-194 cm • Istuin ja kori
Veloped Sport 14er koko M
Kävely on yksi parhaista liikuntamuodoista, joka auttaa kunnon ylläpitämisessä ja painonhallinnassa.
Veloped Sport tarjoaa tukea ja turvallisuutta kun liikut ulkona. Se vähentää huomattavasti kuntokävelyn aiheuttamaa rasitusta nilkoissa, polvissa, lonkkanivelissä ja selässä auttaen sinua jaksamaan pidempiä välimatkoja. Sen tarjoamien etujen ansiosta voit liikkua viheralueilla, kävelyteillä ja metsäpoluilla.
UUSI MALLI: Uusi Veloped Sport 14er M on 1,0 kg kevyempi kuin aiempi malli.
Veloped Sport on testattu ja hyväksytty eurooppalaisen ISO 11199 -standardin mukaisesti. Sillä on myös CE-merkintä.
Mukauta Veloped Sport 14er
Olemme kaikki erilaisia ja meillä on omat mieltymyksemme ja tarpeemme. Tehdessäsi tilausta voit valita renkaat, rungon ja kahvat mielesi mukaan mukauttaaksesi Velopedisi juuri sinulle sopivaksi.

Kahvat. Sopii kuin hansikas.
Mukauta ohjaamosi valitsemalla itseäsi miellyttävät kahvat. Ergon-kahvojen materiaaliksi on valittavissa joko kumi tai BioKork. Kokovaihtoehdot ovat S (6.5-8.5) ja L (8.5-12.0).
Kahvat »
Renkaat. Viimeistele kulkupelisi.
Voit valita renkaat kahdesta eri vaihtoehdosta, jotka kaikki sopivat erityisen hyvin tietynlaiseen maastoon.
Renkaat »Toiminnot & ominaisuudet
Veloped Sport 14er on varustettu seuraavilla toiminnoilla ja ominaisuuksilla:

14" suuret renkaat. Koolla on väliä.
Suuremmat pyörät yksinkertaisesti kulkevat paremmin. 14”/36 cm pyörät ylittävät esteet helposti, kulkevat vaivatta epätasaisellakin maalla ja tekevät kaikesta liikkumisesta sulavampaa ja mukavampaa.
Miksi suuremmat pyörät? »
Kokoontaitettava runko. Helppo varastoida.
Painonappien avulla Velopedin teleskooppirunko on helppo kasata kahdessa vaiheessa. Sitä voi vielä käyttää puoliväliin taitettuna, jolloin sitä on helpompi kuljettaa esim. kapeista oviaukoista.
Opi kokoon taittaminen »
Trionic-kiipeilypyörä. Ylitä kaikki esteet.
Ainutlaatuisen, patentoidun Trionic-kiipeilypyörän avulla ylität helposti jopa 15 cm korkeat esteet, kuten jalkakäytävän reunat, kivet ja juuret, ilman että sinun tarvitsee nostaa Velopedia lainkaan.
Miksi suuremmat pyörät? »Työnnä istuinta eteenpäin. Nauti pystyasennosta.
Kun istuinta siirretään eteenpäin, Velopedin rungon väliin jää enemmän kävelytilaa. Tämä tarkoittaa, että voit kävellä lähempänä kädensijoja, jonka ansiosta kävelyasento on pystympi ja ergonomisesti oikea. U-muotoisesta ergonomisesta ohjaustangosta saa tukevan otteen useissa asennoissa ja istuessa se toimii selkätukena. Ohjaustangon voi portaattomasti säätää oman pituuden mukaisesti.
Lisäetuja »
Ilmatäytteiset renkaat. Koolla on väliä.
Veloped Sport 14er on varustettu ilmatäytteisillä renkailla, jotka kulkevat tasaisemmin ja pehmeämmin kuin perinteisten rollaattoreiden kiinteät pyörät.
Tasaista kyytiä »
Maastokelpoiset jarrut. Turvallisuus ensin.
Trionicin monitoimisen napajarrujärjestelmän ansiosta voit luottaa optimaaliseen jarrutustehoon myös paahtavassa auringossa, kaatosateessa tai syvässä lumessa. Jarrut on täysin suojattu pölyltä, vedeltä ja lumelta.
Optimaalinen turva »
Trionic jarrukahva. Täyttä alumiinia.
Täysalumiiniset jarruvivut tarjoavat vankan ja laadukkaan tuntuman. Seisontajarru on helposti kytkettävissä tai vapautettavissa ja siinä on kolme eri käyttömahdollisuutta.
Liike- ja pysäköintijarru »Istuin ja kori. Kestävät ja vettä hylkivät.
Istuin ja kori on molemmat valmistettu kestävästä ja vettä hylkivästä 600D-polyesterikankaasta.
25 cm syvä istuin voidaan työntää eteenpäin, jolloin rungon väliin jää enemmän kävelytilaa.
Tilavassa korissa on sadesuojattu vetoketjullinen tasku pikkuesineille.
Väri musta/valkoinen/valkoinen Lisätietoja tekstiilivaihtoehdoista »

Irrotettavat pyörät. Helppo kuljettaa.
Veloped Sport 14er-rollaattorissa on painonapilla toimivat pikalukitusakselit pyörien irrottamiseksi. Näin pyörät on helpommin ja nopeammin irrotettavissa esimerkiksi kuljetusta varten, ja rollaattori menee pienempään tilaan sekä on kevyempi käsitellä.
Voit lastata sen autoon »
Ergonomiset kahvat. Täydellinen käteesi.
Ergon GP1 kahvat tarjoavat erittäin mukavan otteen. Ne ovat ergonomiset ja jakavat painon tasaisesti. Kahvojen kulma on säädettävissä ja niitä on saatavissa koossa S tai L.
Ergon GP1 kahvat »
Suunniteltu kaikkiin maastoihin. Nauti ulkoilusta.
3-pyöräisen muotoilun, patentoidun kiipeilypyörän ja huomattavasti isompien renkaiden vuoksi, Veloped on ainoa todella maastokelpoinen kävelyapuväline maailmassa. Käveltäessä epätasaisella ja haastavalla alustalla Veloped voittaa minkä tahansa rollaattorin.
Maastokelpoinen »
Veloped-runko. Vahva, tyylikäs ja moderni.
Velopedissa on vahva, tyylikäs ja erittäin moderni alumiinirunko. Runko on hitsattu ainutlaatuisista hydromuovatuista 6061-T6-seosputkista, mikä mahdollistaa vuosien kovan käytön. Kaksivärinen metallimaalaus ja tyylikäs tarrasarja takaavat upean ulkonäön.

Ruostumatonta terästä. Todelliseen ulkokäyttöön.
Trionic on vuosien ajan käyttänyt ruostumattomasta teräksestä valmistettuja ruuveja, muttereita, aluslevyjä, akseleita ja muita pieniä osia. Veloped ja Walker -laitteissa on myös ruostumattomasta teräksestä valmistetut pikakiinnitysakselit.

Trionic X-Country -renkaat. Kevyemmät, pehmeämmät, paremmat.
Lävistyssuoja, skin wall -kuviointi, heijastavat logot ja korkealaatuisesta 60 TPI -kudoksesta valmistettu runko, joka on joustava ja erittäin vahva. Trionic X-Country -rengas tarjoaa kevyemmän painon, enemmän mukavuutta ja parempaa pitoa.
Mitat ja paino | |
---|---|
Rungon koko: | M |
Otekorkeus (säädettävä) 77–97 cm | |
Suositeltava käyttäjän pituus: | 155–194 cm |
Pituus: | 107 cm |
Leveys: | 76 cm |
Oteleveys (keskeltä) 48 cm | |
Istuinkorkeus: | 60 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm |
Istuimen syvyys: | 25 cm |
Mitat kokoon taitettuna | |
---|---|
Korkeus: | 77 cm |
Pituus: | 111 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetusmitat – taitettuna ilman pyöriä | |
---|---|
Korkeus: | 59 cm |
Pituus: | 84 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetuspaino – ilman pyöriä | |
---|---|
Kuljetuspaino: | 7,4 kg |
Käyttäjän paino: | |
Maksimikuormitus: | 150 kg |
Tuotteen paino | |
---|---|
Kokonaispaino: | 11,9 kg |
Kankaiset osat – istuin ja kori | |
Istuin: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Istuinalusta: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Kori: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Heijastimet: | 3 runko- ja 2 kahvaheijastinta |
Pyörät | |
Pyörän koko: | 14" / 36 cm |
Rengastyyppi: | Ilmatäytetyt / rengas + sisärengas |
Renkaat: | Trionic X-Country, jossa puhkeamissuojaus |
Sisärenkaat: | Butyylikumi Schraeder/auton venttiili |
Renkaan mitat (tuumaa): | 14 x 2,2" |
Renkaan mitat (mm): | 360–57 (ulompi halkaisija – leveys) |
Vanne: | PA6+15%GF ruiskuvaletut vanteet 3 x 2 pinnat valmistettu lasikuidusta, jotka on vahvistettu korkealaatuisella nailonmuovilla |
Kuulalaakerit: | 61901-2RS1 / 61802-2RS1 |
Rengasvaihtoehdot: | • Schwalbe Big Apple |
Rungon ja haarukan jousitus | |
---|---|
Runko: | 6061-T6-alumiinia, valmistettu konemuotoilluista, TIG-hitsatuista ja T6-lämpökäsitellyistä putkista (ei muoviosia) |
Haarukan jousitus: | Patentoitu Trionic-kiipeilypyörä, valmistettu puristetuista 6061-T6-alumiiniosista |
Ohjainlaakerit: | Trionic-järjestelmä kahdella kuulalaakerilla |
Jarrut | |
---|---|
Jarrut: | Kaikissa maastoissa toimivat Trionic-jarrut |
Jarrukahvat: | Trionicin täysalumiiniset jarrukahvat Kraton-kumisuojapinnalla |
Jarrutoiminnot: | Liike- ja pysäköintijarru |
Tanko ja kahvat | |
---|---|
Tanko: | 6061-T6-alumiinia (ei muoviosia) |
Kahvat: | Ergon GP1 -kahvan koko L 8,5–12 Ergonominen ja säädettävä (kulma) |
Kahvavaihtoehdot (päivitys): | Ergon GP1 koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko L 8,5–12 |
Käyttöohjeet
Tuotteen ohjeet sisältävät käsikirjat ja ohjeet alla. Voit katsella dokumentit verkossa tai ladata paikalliseen käyttöön.
Veloped-rollaattorin käyttöohjeet
Lataa tai tulosta käyttöopasTrionic Veloped〈〈
Veloped on ainutlaatuinen kolmipyöräinen rollaattori, mutta jos tarkkoja ollaan, niin siinä on itse asiassa neljä pyörää koska etupyöränä toimii ainutlaatuinen porrastettu kaksoispyörä. Veloped on tarkoitettu käytettäväksi kävelyapuvälineenä erityisesti ihmisille, jotka haluavat olla aktiivisia ulkona. Veloped on kehitetty tekemään kävelystä mahdollisimman sujuvaa vaikeissakin olosuhteissa, mikä tekee Velopedista ainutlaatuisen kävelyapuvälineen. Sen tunnusmerkki on kaksoisetupyörä, joka pystyy ylittämään jopa 15 cm korkeat esteet. Myös pienempien esteiden ylittäminen sujuu paljon vähemmällä voimankäytöllä kuin perinteisellä rengasmallilla.
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen ISO-11199-2:2005 -standardin mukaisesti, käyttäjän enimmäispainon ollessa 150 kg.
Tekniset tiedot〈〈
12er M | 12er L | 14er M | 14er M | |
---|---|---|---|---|
Minimipituus: | 75 cm | 82 cm | 77 cm | 84 cm |
Enimmäispituus: | 95 cm | 102 cm | 97 cm | 104 cm |
Leveys: | 76 cm | 79 cm | 76 cm | 79 cm |
Pituus: | 102 cm | 102 cm | 107 cm | 107 cm |
Istuimen korkeus: | 58 cm | 63 cm | 60 cm | 65 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm | 44 cm | 44 cm | 44 cm |
Pyörän koko: | 12"/31 cm | 12"/31 cm | 14"/36 cm | 14"/36 cm |
Koko kokoontaitettuna: | L106xW42xH75 cm | L106xW42xH82 cm | L111xW42xH77 cm | L111xW42xH84 cm |
Koko kokoontaitettuna ilman pyöriä: | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm |
Paino (Sport): | 11,4 kg | 12,0 kg | 11,9 kg | 12,5 kg |
Paino ilman pyöriä: | 7,7 kg | 8,3 kg | 7,7 kg | 8,3 kg |
Käyttäjän enimmäispaino: | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
Turvallisuus〈〈
- Molemmat jarrut tulee lukita seisonta-asentoon ennen istuimen käyttöä.
- Ennen kuin aloitat kävelyn Velopedin kanssa, varmista, että se on täysin avattu käyttöä varten.
- Ole erityisen varovainen jyrkässä ja/tai kaltevassa maastossa.
- Velopedin vakaus on testattu 5 kg:n korikuormituksella. Jos lataat koriin tätä enemmän painoa, varmista painon jakautuvan korissa tasaisesti.
Kädensijojen oikea korkeus〈〈

Miten asettaa Veloped oikealle korkeudelle
Monet rollaattorien käyttäjät asettavat kädensijat liian korkealle, koska he luulevat sen suoristavan ryhtiä. Todellisuudessa se kuitenkin huonontaa ryhtiä ja vaikuttaa heikentävästi vakauteen.
Voit määrittää kädensijojen oikean korkeuden seuraavalla tavalla, jota kaikki fysioterapeutit ja kaikki rollaattorien valmistajat suosittelevat:
- Seiso pystyasennossa selkä mahdollisimman suorana, kengät jalassa ja kädet rentoina vartalon vieressä roikkuen (kyynärpää hieman taivutettuna).
- Mittaa pystysuora etäisyys lattiasta ranneluuhun = suositeltu kädensijan korkeus.
Kun kädensijat ovat ranteen korkeudella:
- Et joudu kohottamaan hartioita ja pystyt keventämään suuremman osan kehon painosta.
- Voit kävellä lähempänä kädensijoja, jolloin vartalon asento on suorempi.
- Painon pystysuuntaisempi jakautuminen (alaspäin) parantaa sekä vakautta että jarrujen tehoa.
Ensimmäinen käyttökerta〈〈

1. Kiinnitä takapyörät rungon taka-akselin reikiin painamalla mustaa nappia pyörän keskellä ja työntämällä sitten akseli kokonaan akselireikään. Vapauta painike.

2. Tarkista, että pyörät on kunnolla kiinnitetty vetämällä/työntämällä niitä sivuttaissuunnassa.

3. Kiinnitä etupyörän jousitus rungon etuosan alapäähän samalla tavalla, eli paina akselin alareunassa olevaa mustaa painiketta ja työnnä akseli akselireikään alakautta. Vapauta painike.
4. Tarkista, että etupyörä on kiinni kunnolla nostamalla runkoa ilmaan ja vetämällä etupyörää alaspäin.
5. Säädä ohjaustangon korkeus luvussa "Ohjaustangon sopiva korkeus" annettujen ohjeiden mukaan.
Kävelytila 〈〈

Avaa Veloped vetämällä ohjaustangon kahvoja sivuttaissuunnassa, erilleen toisistaan.

Tarkista, että Veloped lukittuu kävelytilaan: kun avaat sitä (poistat kokoontaiton), varmista, että kuulet napsautuksen teleskooppituen lukittuessa paikalleen.

Istuinta voi liu'uttaa eteen- ja taaksepäin. Työnnä se eteen maksimaalisen kävelytilan saavuttamiseksi.
Ennen istuimen tai korin käyttöä tai Velopedin kokoontaittamista, vedä istuinta taaksepäin.
Velopedin kokoontaitto 〈〈

Vedä istuin taakse.

Paina teleskooppituen oikealla puolella olevaa painiketta.
Taita rungon puolet lähemmäs toisiaan, kunnes saavutat teleskooppituen vasemmanpuoleisen painikeen.

Paina teleskooppituen vasemmalla puolella olevaa painiketta.

Nosta ja taita samanaikaisesti rungon puolet toisiaan vasten, jotta Veloped taittuu täysin kokoon.
Seisontajarru 〈〈
Seisontajarrun voi kytkeä päälle kolmella eri tavalla.
Vaihtoehto 1: Paina alempana olevaa punaista pysäköintipainiketta etusormellasi ja vedä samalla jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle ja että Veloped ei liiku.
Vaihtoehto 2: Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä peukalolla taaksepäin samalla kun vedät jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Vaihtoehto 3: Käytä molempia käsiä. Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä taaksepäin yhdellä kädellä samalla kun painat jarrukahvaa toisella kädellä. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Seisontajarru vapautetaan jarruttamalla samalla tavalla kuin liikejarrua käytettäessä.
Kahvojen korkeuden säätö 〈〈

Vapauta molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne ulospäin.
Säädä ohjaustanko vaaditulle korkeudelle. Sopivin etäisyys on mitta ranteesta maahan, kun kädet roikkuvat vapaasti. Pyydä apua mittaamiseen!

HUOM! Helpoin tapa säätää ohjaustankoa on istua istuimella samaan aikaan. Näin näet korkeusmerkinnät selvästi, mikä helpottaa säätämistä.

Lukitse molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne sisäänpäin.

HUOM! Älä käytä pikalukitusvipuja kuin ne olisivat siipimuttereita tai ruuveja. Pikalukitusvivut voidaan korvata ruuveilla ja muttereilla, jos on riski, että käyttäjä vapauttaa vivut vahingossa Velopedin käytön aikana.
Jarrujen säätö 〈〈

1. Jos jarrut toimivat huonosti, löysää kunkin jarrukahvan säätöruuvia (vastapäivään) ja lukitse se paikalleen kiertämällä lukkomutteria kahvaa kohti (myötäpäivään).

Ota yhteys jälleenmyyjään tai Trionic Velopedin huollosta vastuussa olevaan henkilöön, jos jarrut toimivat edelleen huonosti.
Takapyörien asennus 〈〈
Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Kiinnitä pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja työntämällä pyörän akseli akselireikään. Vapauta painike, kun pyörän akseli on kokonaan paikallaan.
Pidä renkaasta kiinni ja vedä/työnnä sitä edestakaisin sivusuunnassa tarkistaaksesi, että pyörä on kunnolla kiinni.
Etupyörän irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Etupyörän jousitus on irrotettavissa Velopedin kuljettamisen helpottamiseksi.

Vapauta etupyörän jousitus painamalla etuosan saranan alla olevaa mustaa painiketta.

Irrota koko pyörän jousitus nostamalla rungon etupäätä ilmaan ja vetämällä pyörän jousitusta alaspäin.

Kiinnittääksesi etupyörän jousituksen, nosta rungon etupäätä, paina mustaa painiketta ja työnnä pyörän akseli rungon alla olevaan akselireikään. Vapauta musta painike.
Muuta etupyörän asetusta: Helpon ohjauksen tila / alempi asento:/Suuntavakiointitila / ylempi asento: 〈〈
Pyörässä on kaksi eri asetusta: helpon ohjauksen tila ja suuntavakiointitila. Eturenkaassa on säätökahva, joka on sijoitettu pyörien väliin, ja jolla voidaan valita toinen näistä asetuksista.
Helpon ohjauksen tila / alempi asento::
Mahdollistaa helpon kääntymisen ja kyvyn kiivetä.
Suuntavakiointitila / ylempi asento::
Tarjoaa mahdollisuuden kiipeämiseen, jousituksen epätasaisille pinnoille sekä parempaa vakautta ohjaamiseen. Veloped on vaikeampi ohjata, mutta toimii paremmin maastossa.

Käännä etupyörää 180 astetta, niin pääset helpommin käsiksi säätökahvaan.

1. Tartu vasempaan pyörään vasemmalla kädelläsi ja nosta Velopedin etuosa hieman irti maasta.
2. Pidä vasemmalla kädelläsi Velopedia kohotettuna, tartu oikealla kädelläsi punaiseen nuppiin ja vedä nuppia ulospäin (itseäsi kohti).
3. Liu'uta säädintä (oikealla kädellä) joko alaspäin tai ylöspäin. On tärkeää, että siirrät säätimen joko aivan pohjaan tai aivan yläasentoon.
4. Vapauta musta painike, jolloin se ponnahtaa takaisin ja lukitsee etupyörän haluamaasi asentoon.
Korin irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Trionic Velopedin korin vetoisuus on 22 litraa. Korin takaosassa on pieni vetoketjullinen tasku arvoesineitä ja pikkutavaroita varten. Velopedin kori on irrotettava, ja se on kiinnitetty rungon korikiskoihin kolmella tarranauhahihnalla.

1. Kiedo takimmaiset tarranauhaläpät kiskojen ympärille alapuolelta, rungon ja korikiskon väliin. Taita läpät sisäänpäin ja kiinnitä tarranauhat korin sisällä olevaan vuorikankaaseen.

2. Kiinnitä etummainen tarranauha samalla tavalla.
3. Säädä tarranauhoja tarvittaessa varmistaaksesi, että kori on kunnolla kiinni.
HUOM! Varmista, että asetat muovilevyn korin alaholkkiin ennen korin kiinnittämistä runkoon.
Istuimen irrottaminen/asentaminen 〈〈
Velopedin liukuva istuin koostuu istuimen pohjasta ja irrotettavasta suojuksesta, joka on kiinnitetty yhdeksällä painonapilla.

1. Pidä istuimen suojainta niin, että Trionic-teksti on oikealla. Kierrä pitkä läppä teleskooppituen ja istuimen pohjan väliin.

2. Kiinnitä pitkän läpän kolme edessä olevaa painonappia istuimen pohjaan.

3. Kiinnitä lyhyen läpän kolme painonappia istuimen pohjaan.

4. Paina lopuksi pitkän läpän kolme viimeistä nappia kiinni lyhyeen läppään.
Turvallisuusohjeet 〈〈
Tarkista ennen käyttöä, että Trionic Veloped toimii oikein:
- Tarkista liike- ja seisontajarrujen toiminta.
- Varmista, että runko on lukittu liikkumiseen tarkoitettuun asentoon.
- Tarkista, että ohjaustanko on kiinnitetty oikein ja oikealle korkeudelle.
- Vältä koskemasta etuosaa runkoa avattaessa, jotta sormesi eivät jää osien väliin.
- Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.T
- Älä käytä Trionic Velopedia pyörätuolina tai ihmisten kuljettamiseen.
- Veloped on tarkoitettu apuvälineeksi kävelyyn, erityisesti ulkotiloissa.
Huolto-ohjeet 〈〈
Toiminnan ja turvallisuuden ylläpitämiseksi varmista, että seuraavat tehdään säännöllisesti:
- Puhdista Veloped normaalilla astianpesuaineella, vedellä ja astiapyyhkeellä. Varmista, että Veloped kuivuu kunnolla pesun jälkeen.
- Pidä pyörät puhtaina astianpesuaineella, vedellä ja muoviharjalla.
- Tarkista, että ruuvit ja vivut on kiristetty kunnolla.
- Jos Veloped-rollaattorisi ei ole kunnossa, ota heti yhteys jälleenmyyjääsi tai huoltoedustajaan, jolla on valtuudet huoltaa Trionic Velopedia.
Tarkista rengaspaineet 4–5 viikon välein. Trionic suosittelee rengaspaineeksi 1,5 BAR/22 PSI.
Trionic ei kanna vastuuta mistään tuotteeseen ilman etukäteen saatua valtuutusta tehdyistä muutoksista (säädöistä tai puutteellisista korjauksista).
Takuu 〈〈
Trionic Velopedilla on 10 vuoden takuu lukuun ottamatta osia, jotka kuluvat normaalissa käytössä (renkaat, putket, jarrupalat, jarruvaijerit, jarruvaijerikotelot, kahvat ja tekstiiliosat). Takuu on voimassa ostopäivästä lähtien ja kattaa ainoastaan Trionicin alkuperäiset osat.
CE - Trionic Sverige AB takaa, että edellä mainittu tuote täyttää asiaankuuluvat lääketieteellisiä tuotteita koskevat lainsäädännölliset vaatimukset (1993:584) sekä lääketieteellisiä tuotteita koskevissa säännöksissä (LVFS 2003:11) olevat vaatimukset. Tuote täyttää EY:n lääketieteellisiä teknisiä tuotteita koskevan 93/42/EEC-direktiivin vaatimukset.
Merkki
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen rollaattoreita koskevan standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti, ja se täyttää EU:n lääkinnällisiä laitteita koskevan asetuksen MDR 2017/745 vaatimukset.
Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.
- Tuotteen nimi
- Max käyttäjän paino
- Pituus
- Leveys
- Enimmäis- ja vähimmäiskorkeus
- Valmistuspäivä
- UDI/Digitaalinen tuotepassi: GS1 QR-koodi (AIDC/HRI)
- Sarjanumero
- Artikkelin numero
- Rollaattori sertifioitu standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti
- Lue käyttöopas ennen käyttöä.
- Tuotekoodi: GTIN13
- Valmistaja
- CE-merkintä
- Ympäristöystävällinen
- Lääkinnällinen laite
- Tuote hyväksytty MDR 2017/745:n mukaisesti
Ympäristöystävällinen 〈〈
Trionic Veloped on valmistettu tavalla, jolla on mahdollisimman vähän kielteisiä vaikutuksia ympäristöön elinkaarensa aikana. Kun tuote on tullut käyttöikänsä päähän, se voidaan romuttaa ja osat kierrättää.
- Lajiteltaessa tuotteen alumiiniosat erotellaan jäljelle jäävistä osista kierrätystä varten. Osat lajitellaan metalli-, muovi- ja sekamateriaaleiksi.
- Tuote on valmistettu pääasiassa alumiinista, teräksestä ja muovista.
- Jarrukahvat, pyörät ja ohjaustanko ovat esimerkkejä sekamateriaaleista valmistetuista osista.
- Jos et ole varma kuinka käsitellä kierrätettävää materiaalia, ota yhteyttä paikallisiin viranomaisiin, koska eri kunnat ja kierrätysyritykset noudattavat erilaisia kierrätysmenetelmiä.
Trionic Sverige AB on Irlannissa Repak-yhtiön ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa Valpak Oy:n jäsen sekä noudattaa täysin 20. joulukuuta 1994 päivättyä EU-direktiiviä, joka koskee pakkauksia ja pakkausjätteitä.
Asiakkaiden antamat arvostelut
Eikä laite näytä ikäihmisten laitteelta.
Sen kanssa vien koirani ulos kahdeksi tunniksi joka päivä. Kävelytuki on vakaa ja turvallinen.
Ehkä se on tehokkain talvella. Hyvillä kengillä pääsen liikkumaan melkein missä tahansa. Ei haittaa, vaikka olisi liukasta. Koirani ja minä liukumme yleensä nopeammin kuin ihmiset, joilla ei ole tätä apuvälinettä.
Koska on epätavallista nähdä koira ja kävelytuen/rollaattorin omistaja yhdessä, monet naapurit lapioivat jalkakäytävää talojensa edessä. Ja ihmiset tervehtivät ja vilkuttavat: "Todennäköisesti ostan sellaisen kävelytuen, kun olen yhtä vanha kuin sinä."
Kyllä, on monia ihmisiä, joihin olen tutustunut vain siksi, että pyörimme lumessa ja loskassa.
Kiitos Trionic Velopedista!
Joka kerta, kun käytän sitä, ohikulkijat pysähtyvät ihastelemaan sitä yhtä paljon kuin minäkin. Veloped Sport on mahdollistanut kävelemisen paikoissa, jotka olisivat muuten olleet saavuttamattomia.
Minulla on HSP, joka vaikuttaa alaraajoihini ja näkööni, mutta olen päättänyt liikkua ja ulkoilla. Kiitos, Veloped on antanut minulle uudenlaista itseluottamusta ja vapautta.
Kuitenkin - en ole lainkaan tyytyväinen muilla tavoilla.
- Jarruja on vaikea hallita - erityisesti, jos haluan pitää lyhyen tauon istuessani, jolloin jarrut ovat erityisen tärkeitä.
- Kuljettaminen on erittäin vaikeaa. Minulla ei aina ole apua saatavilla, ja hankala muoto tekee siitä vaikean saada autoon ja pois autosta, ja kyllä, voin irrottaa pyörät, mutta se ei ole aina helppoa, erityisesti jos ne sattuvat olemaan mutaiset tai, kuten usein käy, lampaankakalla peitetyt!
- Se, että sitä ei voi lukita suljettuun asentoon, tekee siitä erittäin hankalan, kun sitä siirtää autoon ja pois autosta, sillä se pyrkii avautumaan - yleensä kriittisellä hetkellä.
Mielestäni siinä on kaikki. Yhteenvetona, hyvä käytössä, mutta muutamia suunnitteluvirheitä kuljetuksen valmistelussa. Mutta ei todellakaan hintansa arvoinen, koska se ei ole merkittävä parannus vanhaan luotettavaan kävelytukeeni nähden, joka maksoi 290 euroa ja sujahtaa autoon ongelmitta.
Uusi malli on minulle yhtä täydellinen ja mahdollistaa koirani kanssa kävelylenkit sekä työskentelyn.
huomattavista enemmän
hyötyjä verrattuna
vanhaan rollaattoriini.
Metsässä kävely koirien
kanssa ei vaadi kiertelyä
ja kaartelua, minun täytyy
vain työntää rollaattoria
eteenpäin.
Hevospellolla kävely on
helpompaa, se ei jää
jumiin maahan & Chris
(hevonen) tykkää hieroa
naamaansa ’Axceliin’.
on liikkuvuusongelmia ja
nykyinen rollaattorini ei
sovi epätasaiseen
maastoon. Tätä on paljon
helpompi käyttää ja olen
saanut paljon kehuja siitä.
Yleensä hän käyttää kaksinkertaisia kävelykeppejä ulkona. Ei olisi turvallista, jos haluaisimme kävellä rannalla tai maaseutupolulla.
Nyt Velopedia käyttämällä hän voi kävellä vähän pitkälle maaseutupolulla. Väsyneenä hän voi istua penkillä ja nauttia kauniista näkymistä. On niin hienoa nähdä mieheni olevan aktiivisempi Velopedin takia. Odotamme innolla kävelyä hänen suosikkirannallaan, kun englantilainen sää paranee.
Asiakaspalvelu on myös erinomaista. He tarjoavat korotetun istuimen maksutta varmistaakseen, että mieheni on onnellinen ja tuntee olonsa turvallisemmaksi käyttää istuinta.
Olen varma, että muut uudet omistajat, kuten minä, kokevat käytön oppimiskäyrän, ja minulle se oli jarrut. Valitettavasti menin pyöräkauppaan, ja 30,00 dollaria myöhemmin olin huonompi kuin aloittaessani, mutta Trionic-ihmisten avun ja ohjauksen ansiosta pystyin ymmärtämään prosessin ja suorittamaan säädöt itse. Prosessi on kuvattu riittävästi ohjeissa, ja olen mekaanisesti taipuvainen, mutta kuten useimmat ihmiset, meillä on tapana ajatella liikaa ja monimutkaistaa yksinkertaisimmat asiat. Älä hätäänny; hengitä syvään ja sähköpostituki tarvittaessa. He ovat sinua varten ja ovat enemmän kuin valmiita auttamaan.
Kiitos Trionicille tämän tuotteen kehittämisestä ja parhaimmat toivotukset yrityksenne tulevaisuudelle.
Vinkki: Velopedia taitettaessa pitäisi olla lukitus, joka pitää rungon lukittuna taitetussa tilassa.
Puuttuvat reiät nimikyltin kiinnittämistä varten runkoon.
Se on helppo taittaa, ja vie vain vähän tilaa, kuten kuljetuksen aikana.
Olen nyt nimennyt Velopedini "Theodoriksi, ystäväkseni".
Voin kaikella varmuudella suositella Velopediä kenelle tahansa, joka sitä tarvitsee.
David, Kent, Iso-Britannia
Rollaattorin urheilullinen ulkonäkö on myös aina keskustelunaihe.
On poikkeuksellista, että voi kävellä hyvin pystyasennossa ilman, että selkä on kumara. Olen todella onnellinen.
Ystävällisin terveisin, Elisabeth Busch
Päiviä toimituksen jälkeen (kaikki sujui 100 % sujuvasti) se lähti kansiretkelle Northumbriassa: bussin tavaratilasta sisään ja ulos, puu-juuristojen peittämillä metsäpoluilla, ylös ja alas jyrkkiä mukulakivipolkuja Lindisfarnen linnalle – kaikki loistavasti. Kotikaupungissani Lichfieldissä voin nyt kulkea nopeasti, itsevarmasti ja hiljaisesti eri teollisuus- ja polku- ja epätasaisilla reunakivillä, mikä tekee kävelystä jälleen nautinnollista – kiitos Trionic. Veloped herättää paljon kiinnostusta, kuten varoittelit, ja ohjaan kaikki Trionicin verkkosivuille!
Parannettavaa olisi kuitenkin kahdessa asiassa:
1. Etupyörälle on kaksi asetusta, ja "maastoasetuksella" ohjaaminen polulla voi olla hieman vaikeaa, sillä pyörä haluaa kulkea suoraan eteenpäin.
2. En ole löytänyt tapaa lukita rollaattoria taitettuna. Olen joutunut taittamaan sen päästäkseni junaan ja sieltä pois, ja tarranauha aukeaa helposti liikkeessä. Saatan hankkia tähän tarkoitukseen joustonauhoja.
Nyt jos joku vielä keksisi uskomattoman maastokelpoisen rollaattorin, joka voisi myös muuttua kuljetustuoliksi, kaikki tarpeeni olisivat katettu!
Olen erittäin iloinen saadessani kirjoittaa teille. Kuten tiedätte, vaimoni näkee vain 5 % kummallakin silmällä, mutta alkuvaikeuksien jälkeen hän pärjää nyt erittäin hyvin rollaattorinsa kanssa. Toki jonkun täytyy aina olla lähellä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän loistavan tuotteen kanssa.
Ehdotuksena kahvat voisivat olla hieman pidemmät, jotta henkilö pystyisi nousemaan yksin ylös, mikä ei nyt ole mahdollista neuropatiasta kärsivälle, jolla on ongelmia jaloissa ja käsissä. Olisi myös erittäin hyödyllistä, jos olisi jokin tapa nostaa ja siirtää Velopediä eteenpäin jalalla. Tiedän kuitenkin, että jalkapolkimen lisääminen ei jostain syystä ole mahdollista. Voisin kuvitella, että kehikon alle voisi kiinnittää pallon. Vaimoni ei kuitenkaan näkisi sitä, mutta kuten monissa muissakin asioissa, kun hän ei näe ratkaisua, hän kehittää oman tekniikkansa.
Velopedissa on myös oikea paino, jotta voin nostaa sen ja lastata sen Alhambraani ilman, että minun tarvitsee irrottaa etupyöriä, kun tietää miten sen tehdä. Kun oppii niksin, Velopedin taittaminen on myös erittäin helppoa, ja istuin on todella hyvin suunniteltu. Huonosta näkökyvystä huolimatta jopa vaimoni pystyy tekemään sen yksin. Todella mahtavaa!
Näen tämän kuten talon rakentamisen: toinen talo tehtäisiin eri tavalla, mutta se ei tarkoita, että ensimmäinen olisi tehty huonosti. Vain asiakkaiden ehdotusten avulla voidaan kehittää jotakin uutta. Kyllä, hinta on hieman korkea, mutta se on sen arvoinen; tämä ei yksinkertaisesti ole halpa tuote, joka päätyy supermarketin hyllyille.
Kiitos upeasta tuotteestanne. Toivon, että otatte aina vastaan ehdotuksia sairailta ihmisiltä tai terveydenhuollon työntekijöiltä, koska kävely on aihe, johon on kiinnitettävä enemmän huomiota. Valitettavasti me terveet emme aina näe heidän huolenaiheitaan. Teen jo teille mainontaa ja mielelläni jakaisin myös esitteitä, jos lähetätte niitä minulle, koska en löytänyt niitä nopeasti internetistä, sillä yrityksenne ei ole vielä kovin tunnettu.
Kiitokset ja terveiset,
Ralf Herold
Täytyy lisätä, että kokeilin sitä ensimmäistä kertaa talossa. Koska meillä on esteetön talo ja olen käyttänyt kävelysauvoja yhä enemmän sisätiloissa, innostuin heti, ja kumppanini oli myös yllättynyt, kuinka nopeasti aloin käyttää sitä. Yhteenvetona, olen nyt kahden Velopedin omistaja: Veloped Sport sisätiloihin (se on todellista luksusta, mutta miksi naiset eivät saisi hemmotella itseään?) ja Veloped Tour ulkokäyttöön. Sain toisen lähes uudenveroisena platformilta willhaben.at.
Renkaat ovat huonot. Ilma lähtee liian nopeasti. Vakavasti vammaisen henkilön on yleensä vaikea täyttää niitä, koska huoltoasema tai muu ei aina ole lähellä. Teidän olisi käytettävä parempilaatuisia sisärenkaita. Tämä olisi sisällytettävä tähän ostohintaan.
Burckhard Baar, München
Hannelore Fischer