Trionic Veloped Tour 14er M musta/heijastin/punainen — Vaihtoehto rollaattorille
14"/36 cm pyörät • Koko M • Ilmatäytteiset renkaat • Kahvojen korkeus 77-97 cm • Käyttäjän pituus 155-194 cm • Istuin, kori ja sadesuoja
Veloped Tour 14er koko M
Veloped Tourin kanssa nautit päivittäisestä mukavuudesta ja käytännöllisyydestä. Se sopii oivasti kävelyretkiin puistossa, ostoksilla käyntiin ja jokapäiväisiin askareisiin. Tilavassa korissa ruokaostoksesi kulkevat vaivatta kaupassa ja niiden kotiin tuominen on helppoa kiipeävän etupyörän ja ilmatäytteisten renkaiden ansiosta.
UUSI MALLI: Uusi Veloped Tour 14er M on 1,2 kg kevyempi kuin aiempi malli.
Ihanteellisen istuinmukavuuden takaamiseksi istuinsyvyyttä on lisätty ja se on nyt 30 cm.
Veloped Tour on testattu ja hyväksytty eurooppalaisen ISO 11199 -standardin mukaisesti. Sillä on myös CE-merkintä.
Mukauta Veloped Tour 14er
Olemme kaikki erilaisia ja meillä on omat mieltymyksemme ja tarpeemme. Tehdessäsi tilausta voit valita renkaat, rungon ja kahvat mielesi mukaan mukauttaaksesi Velopedisi juuri sinulle sopivaksi.

Kahvat. Sopii kuin hansikas.
Mukauta ohjaamosi valitsemalla itseäsi miellyttävät kahvat. Ergon-kahvojen materiaaliksi on valittavissa joko kumi tai BioKork. Kokovaihtoehdot ovat S (6.5-8.5) ja L (8.5-12.0).
Kahvat »
Renkaat. Viimeistele kulkupelisi.
Voit valita renkaat kahdesta eri vaihtoehdosta, jotka kaikki sopivat erityisen hyvin tietynlaiseen maastoon.
Renkaat »Toiminnot & ominaisuudet
Veloped Tour 14er on varustettu seuraavilla toiminnoilla ja ominaisuuksilla:

14" suuret renkaat. Koolla on väliä.
Suuremmat pyörät yksinkertaisesti kulkevat paremmin. 14”/36 cm pyörät ylittävät esteet helposti, kulkevat vaivatta epätasaisellakin maalla ja tekevät kaikesta liikkumisesta sulavampaa ja mukavampaa.
Miksi suuremmat pyörät? »
Kokoontaitettava runko. Helppo varastoida.
Painonappien avulla Velopedin teleskooppirunko on helppo kasata kahdessa vaiheessa. Sitä voi vielä käyttää puoliväliin taitettuna, jolloin sitä on helpompi kuljettaa esim. kapeista oviaukoista.
Opi kokoon taittaminen »
Trionic-kiipeilypyörä. Ylitä kaikki esteet.
Ainutlaatuisen, patentoidun Trionic-kiipeilypyörän avulla ylität helposti jopa 15 cm korkeat esteet, kuten jalkakäytävän reunat, kivet ja juuret, ilman että sinun tarvitsee nostaa Velopedia lainkaan.
Miksi suuremmat pyörät? »Työnnä istuinta eteenpäin. Nauti pystyasennosta.
Kun istuinta siirretään eteenpäin, Velopedin rungon väliin jää enemmän kävelytilaa. Tämä tarkoittaa, että voit kävellä lähempänä kädensijoja, jonka ansiosta kävelyasento on pystympi ja ergonomisesti oikea. U-muotoisesta ergonomisesta ohjaustangosta saa tukevan otteen useissa asennoissa ja istuessa se toimii selkätukena. Ohjaustangon voi portaattomasti säätää oman pituuden mukaisesti.
Lisäetuja »
Ilmatäytteiset renkaat. Koolla on väliä.
Veloped Tour 14er on varustettu ilmatäytteisillä renkailla, jotka kulkevat tasaisemmin ja pehmeämmin kuin perinteisten rollaattoreiden kiinteät pyörät.
Tasaista kyytiä »
Maastokelpoiset jarrut. Turvallisuus ensin.
Trionicin monitoimisen napajarrujärjestelmän ansiosta voit luottaa optimaaliseen jarrutustehoon myös paahtavassa auringossa, kaatosateessa tai syvässä lumessa. Jarrut on täysin suojattu pölyltä, vedeltä ja lumelta.
Optimaalinen turva »
Trionic jarrukahva. Täyttä alumiinia.
Täysalumiiniset jarruvivut tarjoavat vankan ja laadukkaan tuntuman. Seisontajarru on helposti kytkettävissä tai vapautettavissa ja siinä on kolme eri käyttömahdollisuutta.
Liike- ja pysäköintijarru »Mukava istuin & kori. Kestävät ja vettä hylkivät.
Ihanteellisen istuinmukavuuden takaamiseksi istuinsyvyyttä on lisätty ja se on nyt 30 cm. Pidempi istuin yhdessä muovivahvisteiden kanssa tarjoaa runsaasti tukea jaloille.
Tilavassa korissa on sadesuojattu vetoketjullinen tasku pikkuesineille.
Veloped Tourin mukana toimitetaan lisäksi irrotettava sadesuoja.
Väri musta/sininen/punainen Lisätietoja tekstiilivaihtoehdoista »

Irrotettavat pyörät. Helppo kuljettaa.
Veloped Tour 14er-rollaattorissa on painonapilla toimivat pikalukitusakselit pyörien irrottamiseksi. Näin pyörät on helpommin ja nopeammin irrotettavissa esimerkiksi kuljetusta varten, ja rollaattori menee pienempään tilaan sekä on kevyempi käsitellä.
Voit lastata sen autoon »
Ergonomiset kahvat. Täydellinen käteesi.
Ergon GP1 kahvat tarjoavat erittäin mukavan otteen. Ne ovat ergonomiset ja jakavat painon tasaisesti. Kahvojen kulma on säädettävissä ja niitä on saatavissa koossa S tai L.
Ergon GP1 kahvat »
Suunniteltu kaikkiin maastoihin. Nauti ulkoilusta.
3-pyöräisen muotoilun, patentoidun kiipeilypyörän ja huomattavasti isompien renkaiden vuoksi, Veloped on ainoa todella maastokelpoinen kävelyapuväline maailmassa. Käveltäessä epätasaisella ja haastavalla alustalla Veloped voittaa minkä tahansa rollaattorin.
Maastokelpoinen »
Veloped-runko. Vahva, tyylikäs ja moderni.
Velopedissa on vahva, tyylikäs ja erittäin moderni alumiinirunko. Runko on hitsattu ainutlaatuisista hydromuovatuista 6061-T6-seosputkista, mikä mahdollistaa vuosien kovan käytön. Kaksivärinen metallimaalaus ja tyylikäs tarrasarja takaavat upean ulkonäön.

Ruostumatonta terästä. Todelliseen ulkokäyttöön.
Trionic on vuosien ajan käyttänyt ruostumattomasta teräksestä valmistettuja ruuveja, muttereita, aluslevyjä, akseleita ja muita pieniä osia. Veloped ja Walker -laitteissa on myös ruostumattomasta teräksestä valmistetut pikakiinnitysakselit.

Trionic X-Country -renkaat. Kevyemmät, pehmeämmät, paremmat.
Lävistyssuoja, skin wall -kuviointi, heijastavat logot ja korkealaatuisesta 60 TPI -kudoksesta valmistettu runko, joka on joustava ja erittäin vahva. Trionic X-Country -rengas tarjoaa kevyemmän painon, enemmän mukavuutta ja parempaa pitoa.
Mitat ja paino | |
---|---|
Rungon koko: | M |
Otekorkeus (säädettävä) 77–97 cm | |
Suositeltava käyttäjän pituus: | 155–194 cm |
Pituus: | 107 cm |
Leveys: | 76 cm |
Oteleveys (keskeltä) 48 cm | |
Istuinkorkeus: | 60 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm |
Istuimen syvyys: | 30 cm |
Mitat kokoon taitettuna | |
---|---|
Korkeus: | 77 cm |
Pituus: | 111 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetusmitat – taitettuna ilman pyöriä | |
---|---|
Korkeus: | 59 cm |
Pituus: | 84 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetuspaino – ilman pyöriä | |
---|---|
Kuljetuspaino: | 7,4 kg |
Käyttäjän paino: | |
Maksimikuormitus: | 150 kg |
Tuotteen paino | |
---|---|
Kokonaispaino: | 12,1 kg |
Kankaiset osat – istuin ja kori | |
Istuin: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Istuinalusta: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Kori: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Heijastimet: | 3 runko- ja 2 kahvaheijastinta |
Pyörät | |
Pyörän koko: | 14" / 36 cm |
Rengastyyppi: | Ilmatäytetyt / rengas + sisärengas |
Renkaat: | Trionic X-Country, jossa puhkeamissuojaus |
Sisärenkaat: | Butyylikumi Schraeder/auton venttiili |
Renkaan mitat (tuumaa): | 14 x 2,2" |
Renkaan mitat (mm): | 360–57 (ulompi halkaisija – leveys) |
Vanne: | PA6+15%GF ruiskuvaletut vanteet 3 x 2 pinnat valmistettu lasikuidusta, jotka on vahvistettu korkealaatuisella nailonmuovilla |
Kuulalaakerit: | 61901-2RS1 / 61802-2RS1 |
Rengasvaihtoehdot: | • Schwalbe Big Apple |
Rungon ja haarukan jousitus | |
---|---|
Runko: | 6061-T6-alumiinia, valmistettu hydromuotoilluista, TIG-hitsatuista ja T6-lämpökäsitellyistä putkista (ei muoviosia) |
Haarukka: | Patentoitu Trionic-kiipeilypyörä. Valmistettu puristetusta 6061-T6-alumiiniosista. |
Ohjauslaakerit: | Trionic-järjestelmä kahdella kuulalaakerilla |
Jarrut | |
---|---|
Jarrut: | Kaikissa maastoissa toimivat Trionic-jarrut |
Jarrukahvat: | Trionicin täysalumiiniset jarrukahvat Kraton-kumisuojapinnalla |
Jarrutoiminnot: | Liike- ja pysäköintijarru |
Tanko ja kahvat | |
---|---|
Tanko: | 6061-T6-alumiinia (ei muoviosia) |
Kahvat: | Ergon GP1 -kahvan koko L 8,5–12 Ergonominen ja säädettävä (kulma) |
Kahvavaihtoehdot (päivitys): | Ergon GP1 koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko L 8,5–12 |
Käyttöohjeet
Tuotteen ohjeet sisältävät käsikirjat ja ohjeet alla. Voit katsella dokumentit verkossa tai ladata paikalliseen käyttöön.
Veloped-rollaattorin käyttöohjeet
Lataa tai tulosta käyttöopasTrionic Veloped〈〈
Veloped on ainutlaatuinen kolmipyöräinen rollaattori, mutta jos tarkkoja ollaan, niin siinä on itse asiassa neljä pyörää koska etupyöränä toimii ainutlaatuinen porrastettu kaksoispyörä. Veloped on tarkoitettu käytettäväksi kävelyapuvälineenä erityisesti ihmisille, jotka haluavat olla aktiivisia ulkona. Veloped on kehitetty tekemään kävelystä mahdollisimman sujuvaa vaikeissakin olosuhteissa, mikä tekee Velopedista ainutlaatuisen kävelyapuvälineen. Sen tunnusmerkki on kaksoisetupyörä, joka pystyy ylittämään jopa 15 cm korkeat esteet. Myös pienempien esteiden ylittäminen sujuu paljon vähemmällä voimankäytöllä kuin perinteisellä rengasmallilla.
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen ISO-11199-2:2005 -standardin mukaisesti, käyttäjän enimmäispainon ollessa 150 kg.
Tekniset tiedot〈〈
12er M | 12er L | 14er M | 14er M | |
---|---|---|---|---|
Minimipituus: | 75 cm | 82 cm | 77 cm | 84 cm |
Enimmäispituus: | 95 cm | 102 cm | 97 cm | 104 cm |
Leveys: | 76 cm | 79 cm | 76 cm | 79 cm |
Pituus: | 102 cm | 102 cm | 107 cm | 107 cm |
Istuimen korkeus: | 58 cm | 63 cm | 60 cm | 65 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm | 44 cm | 44 cm | 44 cm |
Pyörän koko: | 12"/31 cm | 12"/31 cm | 14"/36 cm | 14"/36 cm |
Koko kokoontaitettuna: | L106xW42xH75 cm | L106xW42xH82 cm | L111xW42xH77 cm | L111xW42xH84 cm |
Koko kokoontaitettuna ilman pyöriä: | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm |
Paino (Sport): | 11,4 kg | 12,0 kg | 11,9 kg | 12,5 kg |
Paino ilman pyöriä: | 7,7 kg | 8,3 kg | 7,7 kg | 8,3 kg |
Käyttäjän enimmäispaino: | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
Turvallisuus〈〈
- Molemmat jarrut tulee lukita seisonta-asentoon ennen istuimen käyttöä.
- Ennen kuin aloitat kävelyn Velopedin kanssa, varmista, että se on täysin avattu käyttöä varten.
- Ole erityisen varovainen jyrkässä ja/tai kaltevassa maastossa.
- Velopedin vakaus on testattu 5 kg:n korikuormituksella. Jos lataat koriin tätä enemmän painoa, varmista painon jakautuvan korissa tasaisesti.
Kädensijojen oikea korkeus〈〈

Miten asettaa Veloped oikealle korkeudelle
Monet rollaattorien käyttäjät asettavat kädensijat liian korkealle, koska he luulevat sen suoristavan ryhtiä. Todellisuudessa se kuitenkin huonontaa ryhtiä ja vaikuttaa heikentävästi vakauteen.
Voit määrittää kädensijojen oikean korkeuden seuraavalla tavalla, jota kaikki fysioterapeutit ja kaikki rollaattorien valmistajat suosittelevat:
- Seiso pystyasennossa selkä mahdollisimman suorana, kengät jalassa ja kädet rentoina vartalon vieressä roikkuen (kyynärpää hieman taivutettuna).
- Mittaa pystysuora etäisyys lattiasta ranneluuhun = suositeltu kädensijan korkeus.
Kun kädensijat ovat ranteen korkeudella:
- Et joudu kohottamaan hartioita ja pystyt keventämään suuremman osan kehon painosta.
- Voit kävellä lähempänä kädensijoja, jolloin vartalon asento on suorempi.
- Painon pystysuuntaisempi jakautuminen (alaspäin) parantaa sekä vakautta että jarrujen tehoa.
Ensimmäinen käyttökerta〈〈

1. Kiinnitä takapyörät rungon taka-akselin reikiin painamalla mustaa nappia pyörän keskellä ja työntämällä sitten akseli kokonaan akselireikään. Vapauta painike.

2. Tarkista, että pyörät on kunnolla kiinnitetty vetämällä/työntämällä niitä sivuttaissuunnassa.

3. Kiinnitä etupyörän jousitus rungon etuosan alapäähän samalla tavalla, eli paina akselin alareunassa olevaa mustaa painiketta ja työnnä akseli akselireikään alakautta. Vapauta painike.
4. Tarkista, että etupyörä on kiinni kunnolla nostamalla runkoa ilmaan ja vetämällä etupyörää alaspäin.
5. Säädä ohjaustangon korkeus luvussa "Ohjaustangon sopiva korkeus" annettujen ohjeiden mukaan.
Kävelytila 〈〈

Avaa Veloped vetämällä ohjaustangon kahvoja sivuttaissuunnassa, erilleen toisistaan.

Tarkista, että Veloped lukittuu kävelytilaan: kun avaat sitä (poistat kokoontaiton), varmista, että kuulet napsautuksen teleskooppituen lukittuessa paikalleen.

Istuinta voi liu'uttaa eteen- ja taaksepäin. Työnnä se eteen maksimaalisen kävelytilan saavuttamiseksi.
Ennen istuimen tai korin käyttöä tai Velopedin kokoontaittamista, vedä istuinta taaksepäin.
Velopedin kokoontaitto 〈〈

Vedä istuin taakse.

Paina teleskooppituen oikealla puolella olevaa painiketta.
Taita rungon puolet lähemmäs toisiaan, kunnes saavutat teleskooppituen vasemmanpuoleisen painikeen.

Paina teleskooppituen vasemmalla puolella olevaa painiketta.

Nosta ja taita samanaikaisesti rungon puolet toisiaan vasten, jotta Veloped taittuu täysin kokoon.
Seisontajarru 〈〈
Seisontajarrun voi kytkeä päälle kolmella eri tavalla.
Vaihtoehto 1: Paina alempana olevaa punaista pysäköintipainiketta etusormellasi ja vedä samalla jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle ja että Veloped ei liiku.
Vaihtoehto 2: Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä peukalolla taaksepäin samalla kun vedät jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Vaihtoehto 3: Käytä molempia käsiä. Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä taaksepäin yhdellä kädellä samalla kun painat jarrukahvaa toisella kädellä. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Seisontajarru vapautetaan jarruttamalla samalla tavalla kuin liikejarrua käytettäessä.
Kahvojen korkeuden säätö 〈〈

Vapauta molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne ulospäin.
Säädä ohjaustanko vaaditulle korkeudelle. Sopivin etäisyys on mitta ranteesta maahan, kun kädet roikkuvat vapaasti. Pyydä apua mittaamiseen!

HUOM! Helpoin tapa säätää ohjaustankoa on istua istuimella samaan aikaan. Näin näet korkeusmerkinnät selvästi, mikä helpottaa säätämistä.

Lukitse molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne sisäänpäin.

HUOM! Älä käytä pikalukitusvipuja kuin ne olisivat siipimuttereita tai ruuveja. Pikalukitusvivut voidaan korvata ruuveilla ja muttereilla, jos on riski, että käyttäjä vapauttaa vivut vahingossa Velopedin käytön aikana.
Jarrujen säätö 〈〈

1. Jos jarrut toimivat huonosti, löysää kunkin jarrukahvan säätöruuvia (vastapäivään) ja lukitse se paikalleen kiertämällä lukkomutteria kahvaa kohti (myötäpäivään).

Ota yhteys jälleenmyyjään tai Trionic Velopedin huollosta vastuussa olevaan henkilöön, jos jarrut toimivat edelleen huonosti.
Takapyörien asennus 〈〈
Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Kiinnitä pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja työntämällä pyörän akseli akselireikään. Vapauta painike, kun pyörän akseli on kokonaan paikallaan.
Pidä renkaasta kiinni ja vedä/työnnä sitä edestakaisin sivusuunnassa tarkistaaksesi, että pyörä on kunnolla kiinni.
Etupyörän irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Etupyörän jousitus on irrotettavissa Velopedin kuljettamisen helpottamiseksi.

Vapauta etupyörän jousitus painamalla etuosan saranan alla olevaa mustaa painiketta.

Irrota koko pyörän jousitus nostamalla rungon etupäätä ilmaan ja vetämällä pyörän jousitusta alaspäin.

Kiinnittääksesi etupyörän jousituksen, nosta rungon etupäätä, paina mustaa painiketta ja työnnä pyörän akseli rungon alla olevaan akselireikään. Vapauta musta painike.
Muuta etupyörän asetusta: Helpon ohjauksen tila / alempi asento:/Suuntavakiointitila / ylempi asento: 〈〈
Pyörässä on kaksi eri asetusta: helpon ohjauksen tila ja suuntavakiointitila. Eturenkaassa on säätökahva, joka on sijoitettu pyörien väliin, ja jolla voidaan valita toinen näistä asetuksista.
Helpon ohjauksen tila / alempi asento::
Mahdollistaa helpon kääntymisen ja kyvyn kiivetä.
Suuntavakiointitila / ylempi asento::
Tarjoaa mahdollisuuden kiipeämiseen, jousituksen epätasaisille pinnoille sekä parempaa vakautta ohjaamiseen. Veloped on vaikeampi ohjata, mutta toimii paremmin maastossa.

Käännä etupyörää 180 astetta, niin pääset helpommin käsiksi säätökahvaan.

1. Tartu vasempaan pyörään vasemmalla kädelläsi ja nosta Velopedin etuosa hieman irti maasta.
2. Pidä vasemmalla kädelläsi Velopedia kohotettuna, tartu oikealla kädelläsi punaiseen nuppiin ja vedä nuppia ulospäin (itseäsi kohti).
3. Liu'uta säädintä (oikealla kädellä) joko alaspäin tai ylöspäin. On tärkeää, että siirrät säätimen joko aivan pohjaan tai aivan yläasentoon.
4. Vapauta musta painike, jolloin se ponnahtaa takaisin ja lukitsee etupyörän haluamaasi asentoon.
Korin irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Trionic Velopedin korin vetoisuus on 22 litraa. Korin takaosassa on pieni vetoketjullinen tasku arvoesineitä ja pikkutavaroita varten. Velopedin kori on irrotettava, ja se on kiinnitetty rungon korikiskoihin kolmella tarranauhahihnalla.

1. Kiedo takimmaiset tarranauhaläpät kiskojen ympärille alapuolelta, rungon ja korikiskon väliin. Taita läpät sisäänpäin ja kiinnitä tarranauhat korin sisällä olevaan vuorikankaaseen.

2. Kiinnitä etummainen tarranauha samalla tavalla.
3. Säädä tarranauhoja tarvittaessa varmistaaksesi, että kori on kunnolla kiinni.
HUOM! Varmista, että asetat muovilevyn korin alaholkkiin ennen korin kiinnittämistä runkoon.
Istuimen irrottaminen/asentaminen 〈〈
Velopedin liukuva istuin koostuu istuimen pohjasta ja irrotettavasta suojuksesta, joka on kiinnitetty yhdeksällä painonapilla.

1. Pidä istuimen suojainta niin, että Trionic-teksti on oikealla. Kierrä pitkä läppä teleskooppituen ja istuimen pohjan väliin.

2. Kiinnitä pitkän läpän kolme edessä olevaa painonappia istuimen pohjaan.

3. Kiinnitä lyhyen läpän kolme painonappia istuimen pohjaan.

4. Paina lopuksi pitkän läpän kolme viimeistä nappia kiinni lyhyeen läppään.
Turvallisuusohjeet 〈〈
Tarkista ennen käyttöä, että Trionic Veloped toimii oikein:
- Tarkista liike- ja seisontajarrujen toiminta.
- Varmista, että runko on lukittu liikkumiseen tarkoitettuun asentoon.
- Tarkista, että ohjaustanko on kiinnitetty oikein ja oikealle korkeudelle.
- Vältä koskemasta etuosaa runkoa avattaessa, jotta sormesi eivät jää osien väliin.
- Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.T
- Älä käytä Trionic Velopedia pyörätuolina tai ihmisten kuljettamiseen.
- Veloped on tarkoitettu apuvälineeksi kävelyyn, erityisesti ulkotiloissa.
Huolto-ohjeet 〈〈
Toiminnan ja turvallisuuden ylläpitämiseksi varmista, että seuraavat tehdään säännöllisesti:
- Puhdista Veloped normaalilla astianpesuaineella, vedellä ja astiapyyhkeellä. Varmista, että Veloped kuivuu kunnolla pesun jälkeen.
- Pidä pyörät puhtaina astianpesuaineella, vedellä ja muoviharjalla.
- Tarkista, että ruuvit ja vivut on kiristetty kunnolla.
- Jos Veloped-rollaattorisi ei ole kunnossa, ota heti yhteys jälleenmyyjääsi tai huoltoedustajaan, jolla on valtuudet huoltaa Trionic Velopedia.
Tarkista rengaspaineet 4–5 viikon välein. Trionic suosittelee rengaspaineeksi 1,5 BAR/22 PSI.
Trionic ei kanna vastuuta mistään tuotteeseen ilman etukäteen saatua valtuutusta tehdyistä muutoksista (säädöistä tai puutteellisista korjauksista).
Takuu 〈〈
Trionic Velopedilla on 10 vuoden takuu lukuun ottamatta osia, jotka kuluvat normaalissa käytössä (renkaat, putket, jarrupalat, jarruvaijerit, jarruvaijerikotelot, kahvat ja tekstiiliosat). Takuu on voimassa ostopäivästä lähtien ja kattaa ainoastaan Trionicin alkuperäiset osat.
CE - Trionic Sverige AB takaa, että edellä mainittu tuote täyttää asiaankuuluvat lääketieteellisiä tuotteita koskevat lainsäädännölliset vaatimukset (1993:584) sekä lääketieteellisiä tuotteita koskevissa säännöksissä (LVFS 2003:11) olevat vaatimukset. Tuote täyttää EY:n lääketieteellisiä teknisiä tuotteita koskevan 93/42/EEC-direktiivin vaatimukset.
Merkki
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen rollaattoreita koskevan standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti, ja se täyttää EU:n lääkinnällisiä laitteita koskevan asetuksen MDR 2017/745 vaatimukset.
Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.
- Tuotteen nimi
- Max käyttäjän paino
- Pituus
- Leveys
- Enimmäis- ja vähimmäiskorkeus
- Valmistuspäivä
- UDI/Digitaalinen tuotepassi: GS1 QR-koodi (AIDC/HRI)
- Sarjanumero
- Artikkelin numero
- Rollaattori sertifioitu standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti
- Lue käyttöopas ennen käyttöä.
- Tuotekoodi: GTIN13
- Valmistaja
- CE-merkintä
- Ympäristöystävällinen
- Lääkinnällinen laite
- Tuote hyväksytty MDR 2017/745:n mukaisesti
Ympäristöystävällinen 〈〈
Trionic Veloped on valmistettu tavalla, jolla on mahdollisimman vähän kielteisiä vaikutuksia ympäristöön elinkaarensa aikana. Kun tuote on tullut käyttöikänsä päähän, se voidaan romuttaa ja osat kierrättää.
- Lajiteltaessa tuotteen alumiiniosat erotellaan jäljelle jäävistä osista kierrätystä varten. Osat lajitellaan metalli-, muovi- ja sekamateriaaleiksi.
- Tuote on valmistettu pääasiassa alumiinista, teräksestä ja muovista.
- Jarrukahvat, pyörät ja ohjaustanko ovat esimerkkejä sekamateriaaleista valmistetuista osista.
- Jos et ole varma kuinka käsitellä kierrätettävää materiaalia, ota yhteyttä paikallisiin viranomaisiin, koska eri kunnat ja kierrätysyritykset noudattavat erilaisia kierrätysmenetelmiä.
Trionic Sverige AB on Irlannissa Repak-yhtiön ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa Valpak Oy:n jäsen sekä noudattaa täysin 20. joulukuuta 1994 päivättyä EU-direktiiviä, joka koskee pakkauksia ja pakkausjätteitä.
Asiakkaiden antamat arvostelut
Palautimme sen kuitenkin, ja Trionic hoiti palautuksen nopeasti ja tehokkaasti. Kiitos.
-Colin
Muuten, silmälääkärini halusi nähdä Velopedin itse (koska potilaiden pyyntöjä riittää aina) ja hän oli innoissaan!
Tämä todellinen maastorollaattori antaa 98-vuotiaalle isällemme takaisin liikkuvuuden, joka hänellä oli 2 vuotta sitten ennen lonkkaleikkausta.
Todella maasto, ei enää murehtimista käpyistä tai poluilla olevista juurista, toimii jopa "metsän läpi" (pienellä avustuksella).
Jospa olisimme tienneet tästä tuotteesta aikaisemmin...
Rakenteen ja materiaalin lujuuden ansiosta meidän sukupolvemme pystyy edelleen käyttämään sitä – se on todellista kestävyyttä!
Murtuin selkäni melkein kaksi vuotta sitten. Minulla on myös polymyalgia, fibromyalgia, osteoporoosi, nivelrikko ja maksasairaus, joten olin melko passiivinen jo ennen sitä.
Kehitän edelleen kestävyyttäni, mutta pystyn nyt kävelemään pidemmälle kuin olen tehnyt aikoihin, ja niin kauan kuin keskittyn, myös asentoni paranee.
molemmat, enkä epäile
yhtään etteikö nämä olisi
iso muutos minulle.
Niiden laatu on
erinomainen ja se kävi ilmi
sillä sekunnilla kun avasin
laatikot. Kauniisti
valmistettu, näissä
kahdessa koneessa näkyy
niihin panostettu aika ja
huoli. Ne pääsevät
kovaan käyttöön
viikonlopun aikana.
Paketit lähtivät varastolta
eilen ja sain molemmat
tänään iltapäivällä.
Seurannan perusteella ne
kulkivat Tanskan kautta
Englantiin ne olivat
kuljetuksessa aamusta
alkaen.
Otan yhteyttä uudelleen
kun olen käyttänyt niitä.
Kuulemisiin!
muutaman viikon. Olen
hämmästynyt minkälaisen
eron se on aiheuttanut
kävelyyn. Olen käyttänyt
perinteistä nelipyöräistä
rollaattoria jolla kävely oli
erittäin rajoitettua.
Muutaman sadan metrin
jälkeen kipu selässä kävi
niin pahaksi että oli pakko
pysähtyä ja istua alas,
selkää pakotti kun
kyynärpäät olivat
sellaisessa kulmassa ja
polveni olivat tulessa. Kun
sain Veloped Tourin,
kävimme kävelyllä
paikallisessa
puulajipuistossa ja ero oli
hurja. Säädin kahvojen
kulmaa ja korkeutta ja olin
valmis kiitämään
eteenpäin. Minun oli silti
pakko istua alas parin
sadan metrin jälkeen,
kyynärpäät olivat
kunnossa ja koska pystyin
kävelemään
pystyasennossa, polvet
olivat myös ok kuten myös
selkäkipu. Tour meni juuri
sinne minne osoitin, yli
puiden juurien. Vaikka en
ollut voinut kävellä kunnolla moneen vuoteen,
kävin 3 kertaa ulkona
kahden viikon sisällä.
Erittäin helppo kävely.
Mietin pitkään ennen kuin
ostin Tourin mutta nyt voin
suositella sitä kaikille sitä
harkitseville, älkää
miettikö, ostakaa se. Ette
kadu sitä.
Olen juuri käynyt höyrymessuilla, jotka pidettiin urakoisella pellolla, ja 14 tuuman pyörät ja helppo ohjaus selviytyivät ihailtavasti, antoivat minulle kätevän istuimen näyttöjen katseluun ja se sai paljon ihailijoita. Ruotsalaisuutta pitää ihailla. Olen ajanut Volvolla monta vuotta ja se mahtuu hyvin tavaratilaan täysin taitettuna ilman ongelmia.
Jokaisen tavallisen kävelijän pyörät ovat liian pieniä ja horjuvat missä tahansa esteessä, mikä saa minut pois tasapainosta. Mikään ei vertaa Velopedia. Jatkakaa ideoiden tuloa. Kiitos.
Parannusehdotus:
Vetoketjullinen kansi koriin, jotta esimerkiksi mukana ja ostosten jälkeen otetut tavarat eivät näy.
Ja lukitusruuveille kuusiokoloavain olisi käytännöllisempi kuin 3 eri kokoa kuten ennen.
Muuten se on loistava tuote.
Suuret pyörät ovat erittäin hyödyllisiä epätasaisessa maastossa. Trionicin dokumentaatio ja toimitus on "ensiluokkaista". On ollut ilo asioida heidän kanssaan siellä Ruotsissa.
Ogilvie Dickson Skotlanti
Naarmut, jotka syntyvät putkimaiseen runkoon, kun istuinta työnnetään taaksepäin, ovat erittäin epämiellyttäviä. Parannuksesta olisi hyötyä.
Nautin täysin uudesta vapaudestani mennä minne tahansa.
käydä taas ulkona.
Se on tasainen ja sopii
hyvin epätasaiseen
maastoon. Minulle on
myös tärkeää, että voin
levätä silloin tällöin.
Ostaisin tämän todellakin
uudelleen.
Keppiteline on erittäin
hyödyllinen.
Vaihtaminen yhdestä pyörästä kahdelle pyörälle tai päinvastoin on minulle edelleen melko vaikeaa. Varsinkin siksi, että minun täytyy kumartua tehdäkseni sen. Ehkä saan sen käsiini. Kaiken kaikkiaan olen melko tyytyväinen, varsinkin kun olen matkalla kaupunkiin, nyt kun reunakiveys ei ole minulle ongelma.
Bodo G. Toelstede
Verkkoluettelo ja videot auttoivat valintaani, ja ne selittivät tarkasti kunkin tuotteen ominaisuudet tietäen, että voisin ottaa yhteyttä yritykseen lisäohjeita varten.
Asensin koneen ohjeiden mukaan, jotka olivat mielestäni suhteellisen yksinkertaiset, ja päätin testata sitä noin viikon ajan erilaisilla pinnoilla tasaisesta asfaltista karkeisiin rannikkokäveleisiin.
Sekä vaimoni että minä pystymme kumpikin helposti saamaan Velopedin autoomme… se on erittäin tukeva mutta kevyt varsinkin kun pyörät on irrotettu, yksinkertaisesti tehty.
Tunnen oloni vihdoin turvalliseksi ilman keppejä, pyörätuolia tai ainakin tukevaa kättäni kävellessäni…
Vihdoinkin pystyssä! Tämä ei ole ollut mahdollista moneen vuoteen, ja minulla on lisämahdollisuus istua aina ja missä tahansa tarpeen.
Tämä on laadukas kone, taitavasti harkittu ja suunniteltu, en voi moittia sitä, rakastan sitä.
Minulla on COPD FEV1 23%, ja Velopedin ansiosta voin mennä metsään poimimaan sieniä ja mustikoita. Olen kävellyt useilla juoksuradoilla. Alussa oli lihaskipuja lonkissa, koska on niin helppo ottaa pitkiä askelia ja pitää keho suorassa. Tätä ei ole tapahtunut moniin vuosiin. Olen tehnyt bussimatkoja, käynyt Djurgårdenin lautalla ja kävellyt Skansenin puistossa. On helppo istua pieneen taukoon. Nyt voin osallistua useimpiin asioihin.
Paras kävelytuki!
Ero vanhaan rollaattoriini on uskomaton.
Olen iloinen, että uskalsin ottaa askeleen ja maksoin tarvittavan summan saadakseni Tour-mallin.
Ensimmäisestä päivästä lähtien Veloped on muuttanut elämäni. Minulla on vakava selkäydinsairaus, joka aiheuttaa jalkojeni heikkoutta ja suuria kävelyvaikeuksia, ja Vera on auttanut minua enemmän kuin kuvittelinkaan.
En halunnut näyttää "vanhalta naiselta", joka on kumarassa tavallisen rollaattorin kanssa – Veloped kannustaa pystyasentoon ja tuntuu tukevalta, koska istuinta voi työntää eteenpäin korin yli ja olla "kävelytelineen sisällä". Tämä antaa minulle mahdollisuuden kävellä taas kuntoillakseni ja ulkoiluttaa koiria. Useat ihmiset ovat pysäyttäneet minut sanoen, kuinka nerokas "rollaattori" se on, ja ihailleet sen laatua ja ulkonäköä.
Kävin hiljattain tyttäreni luona Curaçaolla – maastokävelyolosuhteet siellä ovat haastavat – ja Veloped auttoi minua kävelyillä, joita teimme hänen kolmen koiransa kanssa. Pystyin myös käymään ostoksilla ja kiertelemään nähtävyyksiä paljon pidempiä aikoja kuin joinakin vuosina Veran tuen ansiosta.
Veran kanssa matkustaminen oli hieman haastavaa, mutta jos kaikki suunnitellaan etukäteen, se on mahdollista. Lentäessä Velopediin tai sen säilytyslaukun kahvaan kiinnitetään lappu lähtöselvityksessä ja taitetaan se sitten lentokoneen ovella, jotta henkilökunta voi laittaa sen ruumaan. Voit pyytää, että siihen kiinnitetään lappu, jotta se voidaan tuoda lentokoneen ovelle lennon lopussa. Tilasin sille mittatilaustyönä tehdyn laukun vaurioiden estämiseksi (huom: lentoyhtiöt eivät välitä hauraista tarroista, joten mittatilaustyönä tehtyä laukkua suositellaan – oletan, että sen kääriminen kuplamuoviin suojaa sitä myös, mutta se olisi hankalaa lentokoneen ovella) ja vietin päivän ennen lähtöäni opetellakseni itselleni, miten Veloped taitetaan alas ja kiinnitetään laukkuun alle neljässä minuutissa. Tämä osoittautui korvaamattomaksi, koska minulla oli kuusi lentoa jäljellä. Jos matkustat yksin ja sinulla olisi vaikeuksia nostaa 12 kiloa, suosittelen varaamaan apua. Vaikka pystynkin tekemään sen itse, oli hyödyllistä, että maahenkilökunta auttoi minua Velopedin pakkaamisessa matkalaukkuun jokaista lentoa varten.
Voin irrottaa etukiipeilypyörän ja asettaa Veran auton takapenkille tai takatilaan ilman ongelmia. Jos autosi on hyvin pieni, se ei välttämättä ole yhtä helppoa, joten tarkista mitat ennen tilaamista.
Olen kiitollinen siitä, että pystyn taas kävelemään epätasaisella alustalla, ja olen palauttamassa kävelykuntoani – yleensä koirieni seurassa.
Kiitos Trionicin tiimille!
Laite näyttää hyvältä (kadehdittavasti), on hyvin harkittu ja helppo koota. Mikä minua hämmästytti:
Käsivarsien lihaksiin kohdistuva rasitus
- epätasaisilla metsäpoluilla,
- nousuissa (ylämäkeen työntäminen ja alamäkeen pysyminen vaatii vaivaa).
Etupyörät kallistuvat hieman oikealle, vasemmalle voi kääntyä vain voittamalla pieni vastus.
Ystävällisin terveisin,
Dr. Werner Hill
Ainoa negatiivinen huomioni (ei hänen) on, että se näyttää melko painavalta, jos sitä täytyy ohjata muuten kuin suorassa linjassa. Huomasin tämän ostoskeskusreissulla, kun hän liikkui hyllyjen välissä. Mutta vielä on alkuvaihe, ja ehkä hän kehittyy käytön myötä.
Veloped parantaa ryhtiäni ja mahdollistaa paljon pidempien kävelymatkojen tekemisen. Reunakivet ylitetään vaivatta, ja se kulkee helposti epätasaisilla pinnoilla, mukaan lukien sorapolut, ilman tärinää ranteissa ja käsissä. Sen voi nopeasti taittaa kapeista oviaukoista kulkemista varten, mikä on erittäin kätevää kahviloissa ja kaupoissa!
Jotenkin se tuntuu niin kevyeltä, eikä tunnu siltä, että työntäisit Velopediä – ohjattavuus on uskomattoman helppoa.
Siinä on kätevät säilytystilat kävelykepille, lukolle avaimineen, juomapullolle ja valoille, ja silti tilaa riittää ostoksille ja henkilökohtaisille tavaroille. Todella hyvin suunniteltu!
Nyt voin käyttää sitä kantamaan paitsi lounaan myös kameran, jossa on zoom-objektiivi – jotain, mihin minulla ei ole viime aikoina ollut voimia. Se on loistava suunnittelultaan ja hyvin toteutettu. Olen jakanut matkakertomuksiani Facebookissa ja paikallisessa Nextdoor-sivustossa, ja olen saanut pelkästään positiivisia kommentteja. Yksi pariskunta kysyi, voisiko tulla kokeilemaan sitä, ja he tekivätkin niin.
Paikallisesti Veloped herättää aina keskustelua, sillä ihmiset tietävät rakkauteni kävelyyn, valokuvaukseen ja New Forestiin. Tämä laite on mahdollistanut paluuni näiden harrastusten pariin. Se hyödyttää selvästi sekä fyysistä että henkistä terveyttäni. Olen todella iloinen hankinnastani!
Voit istua 30 cm syvällä istuimella milloin tahansa, ja jarrut pitävät Velopedin täydellisesti paikallaan. Käsinojat ja selkänoja ovat erittäin mukavat. Olen innoissani.
Kokonsa vuoksi Velopedin käyttö raitiovaunuissa voi kuitenkin olla hankalaa.
Olin toivonut voivani käyttää sitä itsenäisesti, mutta se on liian raskas nostettavaksi Kia-farmariautoni takakonttiin pyörät kiinnitettyinä. Pyörien takaisin kiinnittäminen autosta otettaessa on liian hankalaa. Tämä johtuu osittain liikuntarajoitteestani, mutta jos en olisi liikuntarajoitteinen, en tarvitsisi rollaattoria!
Pyörät ovat raskaat eivätkä kiinnity helposti.
Hei herra Kindberg,
Minulla ei ollut aavistustakaan, mitä odottaa, sillä en ollut koskaan nähnyt tuotetta tosielämässä ... ja sitten tämä: wow!
Juuri taitoin Velopedin auki ja kiinnitin pyörät. Olen niin innoissani keksinnöstänne, ja laadun huomaa heti. Odotus oli sen arvoista!
Hieman minusta. Kaksi vuotta sitten annoin äidilleni niin sanotun laadukkaan rollaattorin hänen 85-vuotissyntymäpäivänään. Hän ajatteli, ettei se ollut "vielä tarpeen ja jotenkin noloa"...
Itse olen vasta 63-vuotias, mutta olen tiedostanut vuosikymmeniä, että joko en elä vanhaksi tai että minun pitäisi valmistautua mahdollisimman hyvään elämänlaatuun "vanhana".
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi lastenrattaat ovat niin moderneja ja monipuolisia, kun taas vanhukset eivät halua panostaa itseensä. Pidän myös sähköisistä apuvälineistä, mutta vain silloin, kun iäkkään henkilön viimeisetkin lihakset eivät enää mahdollista kävelyä.
Nyt olen erittäin utelias näkemään, miten monet pienemmät esteet voidaan ylittää Velopedin avulla.
Ystävällisin terveisin ja ihanaa päivää,
Hans Wagner
TOINEN SÄHKÖPOSTINI 11.06.2021
Hei herra Kindberg,
Tein ensimmäiset kaksi retkeäni.
Odotukseni vahvistuivat:
- Metsäpolut, golfkentän ympäristön polut ja melkein kaikki esteet voitiin ylittää ongelmitta (ehkä voin vielä parantaa portaiden nousutekniikkaani?).
- Ohjaustekniikka on hauskaa.
- Karkeat polut ovat helpommin hallittavissa kuin kaksijousitetulla eMTB-pyörälläni.
- Istuimen voi helposti siirtää, ja Tour-versio on mukava. Voit pitää tauon ja nauttia luonnosta milloin tahansa.
- Tämä mahdollistaa hyvin nopean pystyasennossa kävelemisen (keskipitkät askeleet ovat edelleen sopivia urheilullisille vanhemmille ihmisille), ja jopa hieman juokseminen on täysin mahdollista.
Tämä erittäin järkevä ostos varmistaa, että voin ylläpitää kuntoani vanhana ja siten saavuttaa parhaan mahdollisen elämänlaadun!
Ystävällisin terveisin Sveitsistä,
Hans Wagner
KOLMAS SÄHKÖPOSTINI 12.06.2021
Hyvää huomenta herra Kindberg,
Tänä aamuna vaimoni (56-vuotias) kokeili Velopedia kanssani. Hänkin ihastui heti tähän hienoon keksintöönne. Hän pystyi helposti asettamaan kävelysauvansa telineeseen.
Tapasin muuten yhden lähimmistä naapureistani tänä aamuna (noin 80-vuotias). Hän ja hänen vaimonsa ovat molemmat kaatuneet kahdesti vakavin seurauksin. Heillä on "tavallinen rollaattori", jonka he ostivat varmuuden vuoksi, mutta eivät ole koskaan käyttäneet! Yritin todistaa itseni vapaaehtoisena myyntiavustajana. Katsotaan, rakastuvatko he...
Olen jo kehittänyt portaiden nousutekniikkaa...
Tietysti keksintönne ja siitä kehitetty hieno tuote ansaitsevat minulta erittäin hyvän arvion!
Ystävällisin terveisin ja onnea,
Hans Wagner
Lokerossa pieni kansi ei valitettavasti pysy paikoillaan ja liukuu aina sivulle, jättäen avaimenreiän auki.
Muuten olen erittäin tyytyväinen, ja Veloped antaa minulle tietyn määrän itsenäisyyttä suurempien matkojen ylittämisessä.
Hän iloitsee myös kiipeilyrenkaasta joka kerta, kun hän ylittää reunakiven ongelmitta. Ainoa puute on sateenvarjoteline, joka olisi "kirsikka kakun päällä", jotta hän ei kastuisi sateessa (siksi "vain" neljä tähteä viidestä). Vaikka ostohinta oli hyvin korkea ja tämä viivytti ostopäätöstä, hän ei ole katunut päätöstään ja voi suositella Trionic Velopedia kenelle tahansa, joka tarvitsee mukavan, maastokelpoisen kävelyapuvälineen, joka todella lunastaa lupauksensa "ulkoiluun".
Enää en osaa ajatellakaan elämää ilman Velopedia. Niin hyvä se on.
Ostin Velopedin verkosta ja sain sen nopeasti. Sen kokoaminen tytärpuoleni toimesta oli helppoa, koska Veloped oli lähes kokonaan esikasattu. Testausvaihe alkoi.
Useiden päivien ajan kokeilin sitä vuorotellen kaupunki- ja maastotiloissa. Olin erittäin positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka helposti se selätti epätasaisuudet. Se pysyy raiteillaan, koska yksi pyörä on aina kosketuksessa maahan, mikä tuo merkittävää helpotusta selälle. Ilmakumirenkaat myös vaimentavat iskuja, mikä todistetusti vähentää kiputasoja. Nautin suuresti ulkoilusta Velopedini kanssa. Voin täysin yhtyä täällä jaettuihin positiivisiin arvosteluihin. Suuri kiitos Trionicille.
Raimund Domrös (83 vuotta)
Kiitän herra Kindbergia ystävällisestä ja hyödyllisestä tuestaan kaikkiin kysymyksiin ja ongelmiin. Kiitos paljon! Michael Köplin