Trionic Veloped Sport 14er M tummansininen/punainen/valkoinen — Vaihtoehto rollaattorille
14"/36 cm pyörät • Koko M • Ilmatäytteiset renkaat • Kahvojen korkeus 77-97 cm • Käyttäjän pituus 155-194 cm • Istuin ja kori
Veloped Sport 14er koko M
Kävely on yksi parhaista liikuntamuodoista, joka auttaa kunnon ylläpitämisessä ja painonhallinnassa.
Veloped Sport tarjoaa tukea ja turvallisuutta kun liikut ulkona. Se vähentää huomattavasti kuntokävelyn aiheuttamaa rasitusta nilkoissa, polvissa, lonkkanivelissä ja selässä auttaen sinua jaksamaan pidempiä välimatkoja. Sen tarjoamien etujen ansiosta voit liikkua viheralueilla, kävelyteillä ja metsäpoluilla.
UUSI MALLI: Uusi Veloped Sport 14er M on 1,0 kg kevyempi kuin aiempi malli.
Veloped Sport on testattu ja hyväksytty eurooppalaisen ISO 11199 -standardin mukaisesti. Sillä on myös CE-merkintä.
Mukauta Veloped Sport 14er
Olemme kaikki erilaisia ja meillä on omat mieltymyksemme ja tarpeemme. Tehdessäsi tilausta voit valita renkaat, rungon ja kahvat mielesi mukaan mukauttaaksesi Velopedisi juuri sinulle sopivaksi.

Kahvat. Sopii kuin hansikas.
Mukauta ohjaamosi valitsemalla itseäsi miellyttävät kahvat. Ergon-kahvojen materiaaliksi on valittavissa joko kumi tai BioKork. Kokovaihtoehdot ovat S (6.5-8.5) ja L (8.5-12.0).
Kahvat »
Renkaat. Viimeistele kulkupelisi.
Voit valita renkaat kahdesta eri vaihtoehdosta, jotka kaikki sopivat erityisen hyvin tietynlaiseen maastoon.
Renkaat »Toiminnot & ominaisuudet
Veloped Sport 14er on varustettu seuraavilla toiminnoilla ja ominaisuuksilla:

14" suuret renkaat. Koolla on väliä.
Suuremmat pyörät yksinkertaisesti kulkevat paremmin. 14”/36 cm pyörät ylittävät esteet helposti, kulkevat vaivatta epätasaisellakin maalla ja tekevät kaikesta liikkumisesta sulavampaa ja mukavampaa.
Miksi suuremmat pyörät? »
Kokoontaitettava runko. Helppo varastoida.
Painonappien avulla Velopedin teleskooppirunko on helppo kasata kahdessa vaiheessa. Sitä voi vielä käyttää puoliväliin taitettuna, jolloin sitä on helpompi kuljettaa esim. kapeista oviaukoista.
Opi kokoon taittaminen »
Trionic-kiipeilypyörä. Ylitä kaikki esteet.
Ainutlaatuisen, patentoidun Trionic-kiipeilypyörän avulla ylität helposti jopa 15 cm korkeat esteet, kuten jalkakäytävän reunat, kivet ja juuret, ilman että sinun tarvitsee nostaa Velopedia lainkaan.
Miksi suuremmat pyörät? »Työnnä istuinta eteenpäin. Nauti pystyasennosta.
Kun istuinta siirretään eteenpäin, Velopedin rungon väliin jää enemmän kävelytilaa. Tämä tarkoittaa, että voit kävellä lähempänä kädensijoja, jonka ansiosta kävelyasento on pystympi ja ergonomisesti oikea. U-muotoisesta ergonomisesta ohjaustangosta saa tukevan otteen useissa asennoissa ja istuessa se toimii selkätukena. Ohjaustangon voi portaattomasti säätää oman pituuden mukaisesti.
Lisäetuja »
Ilmatäytteiset renkaat. Koolla on väliä.
Veloped Sport 14er on varustettu ilmatäytteisillä renkailla, jotka kulkevat tasaisemmin ja pehmeämmin kuin perinteisten rollaattoreiden kiinteät pyörät.
Tasaista kyytiä »
Maastokelpoiset jarrut. Turvallisuus ensin.
Trionicin monitoimisen napajarrujärjestelmän ansiosta voit luottaa optimaaliseen jarrutustehoon myös paahtavassa auringossa, kaatosateessa tai syvässä lumessa. Jarrut on täysin suojattu pölyltä, vedeltä ja lumelta.
Optimaalinen turva »
Trionic jarrukahva. Täyttä alumiinia.
Täysalumiiniset jarruvivut tarjoavat vankan ja laadukkaan tuntuman. Seisontajarru on helposti kytkettävissä tai vapautettavissa ja siinä on kolme eri käyttömahdollisuutta.
Liike- ja pysäköintijarru »Istuin ja kori. Kestävät ja vettä hylkivät.
Istuin ja kori on molemmat valmistettu kestävästä ja vettä hylkivästä 600D-polyesterikankaasta.
25 cm syvä istuin voidaan työntää eteenpäin, jolloin rungon väliin jää enemmän kävelytilaa.
Tilavassa korissa on sadesuojattu vetoketjullinen tasku pikkuesineille.
Väri tummansininen/punainen/valkoinen Lisätietoja tekstiilivaihtoehdoista »

Irrotettavat pyörät. Helppo kuljettaa.
Veloped Sport 14er-rollaattorissa on painonapilla toimivat pikalukitusakselit pyörien irrottamiseksi. Näin pyörät on helpommin ja nopeammin irrotettavissa esimerkiksi kuljetusta varten, ja rollaattori menee pienempään tilaan sekä on kevyempi käsitellä.
Voit lastata sen autoon »
Ergonomiset kahvat. Täydellinen käteesi.
Ergon GP1 kahvat tarjoavat erittäin mukavan otteen. Ne ovat ergonomiset ja jakavat painon tasaisesti. Kahvojen kulma on säädettävissä ja niitä on saatavissa koossa S tai L.
Ergon GP1 kahvat »
Suunniteltu kaikkiin maastoihin. Nauti ulkoilusta.
3-pyöräisen muotoilun, patentoidun kiipeilypyörän ja huomattavasti isompien renkaiden vuoksi, Veloped on ainoa todella maastokelpoinen kävelyapuväline maailmassa. Käveltäessä epätasaisella ja haastavalla alustalla Veloped voittaa minkä tahansa rollaattorin.
Maastokelpoinen »
Veloped-runko. Vahva, tyylikäs ja moderni.
Velopedissa on vahva, tyylikäs ja erittäin moderni alumiinirunko. Runko on hitsattu ainutlaatuisista hydromuovatuista 6061-T6-seosputkista, mikä mahdollistaa vuosien kovan käytön. Kaksivärinen metallimaalaus ja tyylikäs tarrasarja takaavat upean ulkonäön.

Ruostumatonta terästä. Todelliseen ulkokäyttöön.
Trionic on vuosien ajan käyttänyt ruostumattomasta teräksestä valmistettuja ruuveja, muttereita, aluslevyjä, akseleita ja muita pieniä osia. Veloped ja Walker -laitteissa on myös ruostumattomasta teräksestä valmistetut pikakiinnitysakselit.

Trionic X-Country -renkaat. Kevyemmät, pehmeämmät, paremmat.
Lävistyssuoja, skin wall -kuviointi, heijastavat logot ja korkealaatuisesta 60 TPI -kudoksesta valmistettu runko, joka on joustava ja erittäin vahva. Trionic X-Country -rengas tarjoaa kevyemmän painon, enemmän mukavuutta ja parempaa pitoa.
Mitat ja paino | |
---|---|
Rungon koko: | M |
Otekorkeus (säädettävä) 77–97 cm | |
Suositeltava käyttäjän pituus: | 155–194 cm |
Pituus: | 107 cm |
Leveys: | 76 cm |
Oteleveys (keskeltä) 48 cm | |
Istuinkorkeus: | 60 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm |
Istuimen syvyys: | 25 cm |
Mitat kokoon taitettuna | |
---|---|
Korkeus: | 77 cm |
Pituus: | 111 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetusmitat – taitettuna ilman pyöriä | |
---|---|
Korkeus: | 59 cm |
Pituus: | 84 cm |
Leveys: | 42 cm |
Kuljetuspaino – ilman pyöriä | |
---|---|
Kuljetuspaino: | 7,4 kg |
Käyttäjän paino: | |
Maksimikuormitus: | 150 kg |
Tuotteen paino | |
---|---|
Kokonaispaino: | 11,9 kg |
Kankaiset osat – istuin ja kori | |
Istuin: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Istuinalusta: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Kori: | 600D-polyesteriä, vettä hylkivä PU-pinta kääntöpuolella |
Heijastimet: | 3 runko- ja 2 kahvaheijastinta |
Pyörät | |
Pyörän koko: | 14" / 36 cm |
Rengastyyppi: | Ilmatäytetyt / rengas + sisärengas |
Renkaat: | Trionic X-Country, jossa puhkeamissuojaus |
Sisärenkaat: | Butyylikumi Schraeder/auton venttiili |
Renkaan mitat (tuumaa): | 14 x 2,2" |
Renkaan mitat (mm): | 360–57 (ulompi halkaisija – leveys) |
Vanne: | PA6+15%GF ruiskuvaletut vanteet 3 x 2 pinnat valmistettu lasikuidusta, jotka on vahvistettu korkealaatuisella nailonmuovilla |
Kuulalaakerit: | 61901-2RS1 / 61802-2RS1 |
Rengasvaihtoehdot: | • Schwalbe Big Apple |
Rungon ja haarukan jousitus | |
---|---|
Runko: | 6061-T6-alumiinia, valmistettu konemuotoilluista, TIG-hitsatuista ja T6-lämpökäsitellyistä putkista (ei muoviosia) |
Haarukan jousitus: | Patentoitu Trionic-kiipeilypyörä, valmistettu puristetuista 6061-T6-alumiiniosista |
Ohjainlaakerit: | Trionic-järjestelmä kahdella kuulalaakerilla |
Jarrut | |
---|---|
Jarrut: | Kaikissa maastoissa toimivat Trionic-jarrut |
Jarrukahvat: | Trionicin täysalumiiniset jarrukahvat Kraton-kumisuojapinnalla |
Jarrutoiminnot: | Liike- ja pysäköintijarru |
Tanko ja kahvat | |
---|---|
Tanko: | 6061-T6-alumiinia (ei muoviosia) |
Kahvat: | Ergon GP1 -kahvan koko L 8,5–12 Ergonominen ja säädettävä (kulma) |
Kahvavaihtoehdot (päivitys): | Ergon GP1 koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko S 6,5–8,5 Ergon GP1 BioKork -kahvat koko L 8,5–12 |
Käyttöohjeet
Tuotteen ohjeet sisältävät käsikirjat ja ohjeet alla. Voit katsella dokumentit verkossa tai ladata paikalliseen käyttöön.
Veloped-rollaattorin käyttöohjeet
Lataa tai tulosta käyttöopasTrionic Veloped〈〈
Veloped on ainutlaatuinen kolmipyöräinen rollaattori, mutta jos tarkkoja ollaan, niin siinä on itse asiassa neljä pyörää koska etupyöränä toimii ainutlaatuinen porrastettu kaksoispyörä. Veloped on tarkoitettu käytettäväksi kävelyapuvälineenä erityisesti ihmisille, jotka haluavat olla aktiivisia ulkona. Veloped on kehitetty tekemään kävelystä mahdollisimman sujuvaa vaikeissakin olosuhteissa, mikä tekee Velopedista ainutlaatuisen kävelyapuvälineen. Sen tunnusmerkki on kaksoisetupyörä, joka pystyy ylittämään jopa 15 cm korkeat esteet. Myös pienempien esteiden ylittäminen sujuu paljon vähemmällä voimankäytöllä kuin perinteisellä rengasmallilla.
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen ISO-11199-2:2005 -standardin mukaisesti, käyttäjän enimmäispainon ollessa 150 kg.
Tekniset tiedot〈〈
12er M | 12er L | 14er M | 14er M | |
---|---|---|---|---|
Minimipituus: | 75 cm | 82 cm | 77 cm | 84 cm |
Enimmäispituus: | 95 cm | 102 cm | 97 cm | 104 cm |
Leveys: | 76 cm | 79 cm | 76 cm | 79 cm |
Pituus: | 102 cm | 102 cm | 107 cm | 107 cm |
Istuimen korkeus: | 58 cm | 63 cm | 60 cm | 65 cm |
Istuimen leveys: | 44 cm | 44 cm | 44 cm | 44 cm |
Pyörän koko: | 12"/31 cm | 12"/31 cm | 14"/36 cm | 14"/36 cm |
Koko kokoontaitettuna: | L106xW42xH75 cm | L106xW42xH82 cm | L111xW42xH77 cm | L111xW42xH84 cm |
Koko kokoontaitettuna ilman pyöriä: | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm | L84xW42xH59 cm | L84xW42xH68 cm |
Paino (Sport): | 11,4 kg | 12,0 kg | 11,9 kg | 12,5 kg |
Paino ilman pyöriä: | 7,7 kg | 8,3 kg | 7,7 kg | 8,3 kg |
Käyttäjän enimmäispaino: | 150 kg | 150 kg | 150 kg | 150 kg |
Turvallisuus〈〈
- Molemmat jarrut tulee lukita seisonta-asentoon ennen istuimen käyttöä.
- Ennen kuin aloitat kävelyn Velopedin kanssa, varmista, että se on täysin avattu käyttöä varten.
- Ole erityisen varovainen jyrkässä ja/tai kaltevassa maastossa.
- Velopedin vakaus on testattu 5 kg:n korikuormituksella. Jos lataat koriin tätä enemmän painoa, varmista painon jakautuvan korissa tasaisesti.
Kädensijojen oikea korkeus〈〈

Miten asettaa Veloped oikealle korkeudelle
Monet rollaattorien käyttäjät asettavat kädensijat liian korkealle, koska he luulevat sen suoristavan ryhtiä. Todellisuudessa se kuitenkin huonontaa ryhtiä ja vaikuttaa heikentävästi vakauteen.
Voit määrittää kädensijojen oikean korkeuden seuraavalla tavalla, jota kaikki fysioterapeutit ja kaikki rollaattorien valmistajat suosittelevat:
- Seiso pystyasennossa selkä mahdollisimman suorana, kengät jalassa ja kädet rentoina vartalon vieressä roikkuen (kyynärpää hieman taivutettuna).
- Mittaa pystysuora etäisyys lattiasta ranneluuhun = suositeltu kädensijan korkeus.
Kun kädensijat ovat ranteen korkeudella:
- Et joudu kohottamaan hartioita ja pystyt keventämään suuremman osan kehon painosta.
- Voit kävellä lähempänä kädensijoja, jolloin vartalon asento on suorempi.
- Painon pystysuuntaisempi jakautuminen (alaspäin) parantaa sekä vakautta että jarrujen tehoa.
Ensimmäinen käyttökerta〈〈

1. Kiinnitä takapyörät rungon taka-akselin reikiin painamalla mustaa nappia pyörän keskellä ja työntämällä sitten akseli kokonaan akselireikään. Vapauta painike.

2. Tarkista, että pyörät on kunnolla kiinnitetty vetämällä/työntämällä niitä sivuttaissuunnassa.

3. Kiinnitä etupyörän jousitus rungon etuosan alapäähän samalla tavalla, eli paina akselin alareunassa olevaa mustaa painiketta ja työnnä akseli akselireikään alakautta. Vapauta painike.
4. Tarkista, että etupyörä on kiinni kunnolla nostamalla runkoa ilmaan ja vetämällä etupyörää alaspäin.
5. Säädä ohjaustangon korkeus luvussa "Ohjaustangon sopiva korkeus" annettujen ohjeiden mukaan.
Kävelytila 〈〈

Avaa Veloped vetämällä ohjaustangon kahvoja sivuttaissuunnassa, erilleen toisistaan.

Tarkista, että Veloped lukittuu kävelytilaan: kun avaat sitä (poistat kokoontaiton), varmista, että kuulet napsautuksen teleskooppituen lukittuessa paikalleen.

Istuinta voi liu'uttaa eteen- ja taaksepäin. Työnnä se eteen maksimaalisen kävelytilan saavuttamiseksi.
Ennen istuimen tai korin käyttöä tai Velopedin kokoontaittamista, vedä istuinta taaksepäin.
Velopedin kokoontaitto 〈〈

Vedä istuin taakse.

Paina teleskooppituen oikealla puolella olevaa painiketta.
Taita rungon puolet lähemmäs toisiaan, kunnes saavutat teleskooppituen vasemmanpuoleisen painikeen.

Paina teleskooppituen vasemmalla puolella olevaa painiketta.

Nosta ja taita samanaikaisesti rungon puolet toisiaan vasten, jotta Veloped taittuu täysin kokoon.
Seisontajarru 〈〈
Seisontajarrun voi kytkeä päälle kolmella eri tavalla.
Vaihtoehto 1: Paina alempana olevaa punaista pysäköintipainiketta etusormellasi ja vedä samalla jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle ja että Veloped ei liiku.
Vaihtoehto 2: Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä peukalolla taaksepäin samalla kun vedät jarrukahvasta. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Vaihtoehto 3: Käytä molempia käsiä. Vedä ylempää punaista pysäköintikytkintä taaksepäin yhdellä kädellä samalla kun painat jarrukahvaa toisella kädellä. Varmista, että seisontajarru on kytketty päälle.
Seisontajarru vapautetaan jarruttamalla samalla tavalla kuin liikejarrua käytettäessä.
Kahvojen korkeuden säätö 〈〈

Vapauta molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne ulospäin.
Säädä ohjaustanko vaaditulle korkeudelle. Sopivin etäisyys on mitta ranteesta maahan, kun kädet roikkuvat vapaasti. Pyydä apua mittaamiseen!

HUOM! Helpoin tapa säätää ohjaustankoa on istua istuimella samaan aikaan. Näin näet korkeusmerkinnät selvästi, mikä helpottaa säätämistä.

Lukitse molemmat pikalukitusvivut taittamalla ne sisäänpäin.

HUOM! Älä käytä pikalukitusvipuja kuin ne olisivat siipimuttereita tai ruuveja. Pikalukitusvivut voidaan korvata ruuveilla ja muttereilla, jos on riski, että käyttäjä vapauttaa vivut vahingossa Velopedin käytön aikana.
Jarrujen säätö 〈〈

1. Jos jarrut toimivat huonosti, löysää kunkin jarrukahvan säätöruuvia (vastapäivään) ja lukitse se paikalleen kiertämällä lukkomutteria kahvaa kohti (myötäpäivään).

Ota yhteys jälleenmyyjään tai Trionic Velopedin huollosta vastuussa olevaan henkilöön, jos jarrut toimivat edelleen huonosti.
Takapyörien asennus 〈〈
Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Irrota pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja vetämällä pyörä irti.

Kiinnitä pyörä painamalla pyörän keskellä olevaa mustaa painiketta ja työntämällä pyörän akseli akselireikään. Vapauta painike, kun pyörän akseli on kokonaan paikallaan.
Pidä renkaasta kiinni ja vedä/työnnä sitä edestakaisin sivusuunnassa tarkistaaksesi, että pyörä on kunnolla kiinni.
Etupyörän irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Etupyörän jousitus on irrotettavissa Velopedin kuljettamisen helpottamiseksi.

Vapauta etupyörän jousitus painamalla etuosan saranan alla olevaa mustaa painiketta.

Irrota koko pyörän jousitus nostamalla rungon etupäätä ilmaan ja vetämällä pyörän jousitusta alaspäin.

Kiinnittääksesi etupyörän jousituksen, nosta rungon etupäätä, paina mustaa painiketta ja työnnä pyörän akseli rungon alla olevaan akselireikään. Vapauta musta painike.
Muuta etupyörän asetusta: Helpon ohjauksen tila / alempi asento:/Suuntavakiointitila / ylempi asento: 〈〈
Pyörässä on kaksi eri asetusta: helpon ohjauksen tila ja suuntavakiointitila. Eturenkaassa on säätökahva, joka on sijoitettu pyörien väliin, ja jolla voidaan valita toinen näistä asetuksista.
Helpon ohjauksen tila / alempi asento::
Mahdollistaa helpon kääntymisen ja kyvyn kiivetä.
Suuntavakiointitila / ylempi asento::
Tarjoaa mahdollisuuden kiipeämiseen, jousituksen epätasaisille pinnoille sekä parempaa vakautta ohjaamiseen. Veloped on vaikeampi ohjata, mutta toimii paremmin maastossa.

Käännä etupyörää 180 astetta, niin pääset helpommin käsiksi säätökahvaan.

1. Tartu vasempaan pyörään vasemmalla kädelläsi ja nosta Velopedin etuosa hieman irti maasta.
2. Pidä vasemmalla kädelläsi Velopedia kohotettuna, tartu oikealla kädelläsi punaiseen nuppiin ja vedä nuppia ulospäin (itseäsi kohti).
3. Liu'uta säädintä (oikealla kädellä) joko alaspäin tai ylöspäin. On tärkeää, että siirrät säätimen joko aivan pohjaan tai aivan yläasentoon.
4. Vapauta musta painike, jolloin se ponnahtaa takaisin ja lukitsee etupyörän haluamaasi asentoon.
Korin irrottaminen/kiinnittäminen 〈〈
Trionic Velopedin korin vetoisuus on 22 litraa. Korin takaosassa on pieni vetoketjullinen tasku arvoesineitä ja pikkutavaroita varten. Velopedin kori on irrotettava, ja se on kiinnitetty rungon korikiskoihin kolmella tarranauhahihnalla.

1. Kiedo takimmaiset tarranauhaläpät kiskojen ympärille alapuolelta, rungon ja korikiskon väliin. Taita läpät sisäänpäin ja kiinnitä tarranauhat korin sisällä olevaan vuorikankaaseen.

2. Kiinnitä etummainen tarranauha samalla tavalla.
3. Säädä tarranauhoja tarvittaessa varmistaaksesi, että kori on kunnolla kiinni.
HUOM! Varmista, että asetat muovilevyn korin alaholkkiin ennen korin kiinnittämistä runkoon.
Istuimen irrottaminen/asentaminen 〈〈
Velopedin liukuva istuin koostuu istuimen pohjasta ja irrotettavasta suojuksesta, joka on kiinnitetty yhdeksällä painonapilla.

1. Pidä istuimen suojainta niin, että Trionic-teksti on oikealla. Kierrä pitkä läppä teleskooppituen ja istuimen pohjan väliin.

2. Kiinnitä pitkän läpän kolme edessä olevaa painonappia istuimen pohjaan.

3. Kiinnitä lyhyen läpän kolme painonappia istuimen pohjaan.

4. Paina lopuksi pitkän läpän kolme viimeistä nappia kiinni lyhyeen läppään.
Turvallisuusohjeet 〈〈
Tarkista ennen käyttöä, että Trionic Veloped toimii oikein:
- Tarkista liike- ja seisontajarrujen toiminta.
- Varmista, että runko on lukittu liikkumiseen tarkoitettuun asentoon.
- Tarkista, että ohjaustanko on kiinnitetty oikein ja oikealle korkeudelle.
- Vältä koskemasta etuosaa runkoa avattaessa, jotta sormesi eivät jää osien väliin.
- Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.T
- Älä käytä Trionic Velopedia pyörätuolina tai ihmisten kuljettamiseen.
- Veloped on tarkoitettu apuvälineeksi kävelyyn, erityisesti ulkotiloissa.
Huolto-ohjeet 〈〈
Toiminnan ja turvallisuuden ylläpitämiseksi varmista, että seuraavat tehdään säännöllisesti:
- Puhdista Veloped normaalilla astianpesuaineella, vedellä ja astiapyyhkeellä. Varmista, että Veloped kuivuu kunnolla pesun jälkeen.
- Pidä pyörät puhtaina astianpesuaineella, vedellä ja muoviharjalla.
- Tarkista, että ruuvit ja vivut on kiristetty kunnolla.
- Jos Veloped-rollaattorisi ei ole kunnossa, ota heti yhteys jälleenmyyjääsi tai huoltoedustajaan, jolla on valtuudet huoltaa Trionic Velopedia.
Tarkista rengaspaineet 4–5 viikon välein. Trionic suosittelee rengaspaineeksi 1,5 BAR/22 PSI.
Trionic ei kanna vastuuta mistään tuotteeseen ilman etukäteen saatua valtuutusta tehdyistä muutoksista (säädöistä tai puutteellisista korjauksista).
Takuu 〈〈
Trionic Velopedilla on 10 vuoden takuu lukuun ottamatta osia, jotka kuluvat normaalissa käytössä (renkaat, putket, jarrupalat, jarruvaijerit, jarruvaijerikotelot, kahvat ja tekstiiliosat). Takuu on voimassa ostopäivästä lähtien ja kattaa ainoastaan Trionicin alkuperäiset osat.
CE - Trionic Sverige AB takaa, että edellä mainittu tuote täyttää asiaankuuluvat lääketieteellisiä tuotteita koskevat lainsäädännölliset vaatimukset (1993:584) sekä lääketieteellisiä tuotteita koskevissa säännöksissä (LVFS 2003:11) olevat vaatimukset. Tuote täyttää EY:n lääketieteellisiä teknisiä tuotteita koskevan 93/42/EEC-direktiivin vaatimukset.
Merkki
Veloped on testattu ja hyväksytty kansainvälisen rollaattoreita koskevan standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti, ja se täyttää EU:n lääkinnällisiä laitteita koskevan asetuksen MDR 2017/745 vaatimukset.
Käyttäjän paino saa olla korkeintaan 150 kg.
- Tuotteen nimi
- Max käyttäjän paino
- Pituus
- Leveys
- Enimmäis- ja vähimmäiskorkeus
- Valmistuspäivä
- UDI/Digitaalinen tuotepassi: GS1 QR-koodi (AIDC/HRI)
- Sarjanumero
- Artikkelin numero
- Rollaattori sertifioitu standardin ISO 11199-2:2021 mukaisesti
- Lue käyttöopas ennen käyttöä.
- Tuotekoodi: GTIN13
- Valmistaja
- CE-merkintä
- Ympäristöystävällinen
- Lääkinnällinen laite
- Tuote hyväksytty MDR 2017/745:n mukaisesti
Ympäristöystävällinen 〈〈
Trionic Veloped on valmistettu tavalla, jolla on mahdollisimman vähän kielteisiä vaikutuksia ympäristöön elinkaarensa aikana. Kun tuote on tullut käyttöikänsä päähän, se voidaan romuttaa ja osat kierrättää.
- Lajiteltaessa tuotteen alumiiniosat erotellaan jäljelle jäävistä osista kierrätystä varten. Osat lajitellaan metalli-, muovi- ja sekamateriaaleiksi.
- Tuote on valmistettu pääasiassa alumiinista, teräksestä ja muovista.
- Jarrukahvat, pyörät ja ohjaustanko ovat esimerkkejä sekamateriaaleista valmistetuista osista.
- Jos et ole varma kuinka käsitellä kierrätettävää materiaalia, ota yhteyttä paikallisiin viranomaisiin, koska eri kunnat ja kierrätysyritykset noudattavat erilaisia kierrätysmenetelmiä.
Trionic Sverige AB on Irlannissa Repak-yhtiön ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa Valpak Oy:n jäsen sekä noudattaa täysin 20. joulukuuta 1994 päivättyä EU-direktiiviä, joka koskee pakkauksia ja pakkausjätteitä.
Asiakkaiden antamat arvostelut
Rakastan ulkoilua, ja hiljattainen loma Dorsetissa tarkoitti sitä, että pystyin kävelemään kumppanini kanssa paikoissa, joihin en ole päässyt vuosiin niveltulehdukseni vuoksi, eivätkä muut kävelylaitteet olleet siihen riittävän tehokkaita. Ilmarenkaat ja napajarrut tekevät kävelykokemuksesta erinomaisen. Pystyin kävelemään Maiden Castlen, Shute Lanen ja Colmers Hillin. Kotona voin kävellä kaupunkiin, rannalle ja pubiin! Ja tilaa on myös ostoksille. Liikunta vaikuttaa merkittävästi hyvinvointiini ja itseluottamukseeni.
Saan voimaa ja itseluottamusta tehdä asioita ja palata paikkoihin, ja sen myötä kuntoa ja hyvää terveyttä. Kiipesin tänään Maiden Castlea Dorsetissa.
Kävelin eilen Holloway Shute Lanea. Todella karkeaa maastoa ja jyrkkää joissakin paikoissa.
Olen aina ajatellut, että jos voisin liikkua, se helpottaisi kipuani. Ja Veloped todisti minun olevan oikeassa! Liikunta on jälleen kerran nautintoa kestävyyden sijaan. Kiitos, Trionic.
Parannusehdotus: asentakaa iskunvaimentimet.
Meiltä kysytään usein, mikä urheilullinen ja houkutteleva "kulkuväline" äidilläni on, ja suosittelemme sitä aina muille.
Kaikkea hyvää teille!
Minulla oli aiemmin nelipyöräinen rollaattori toiselta valmistajalta, mutta sen käyttö ei ollut mukavaa, ja jos osuin pieneenkin esteeseen, tuntui kuin olisin kaatumassa sen yli.
Velopedilla tällaisia ongelmia ei ole; se selviää kaikista tiellään olevista esteistä ilman minkäänlaista epävakauden tunnetta. Tämä on ehdottomasti paras rollaattori markkinoilla.
Se ei ole halpa, mutta jokaisen sentin arvoinen!
Kutsun sitä Rolls-Roycekseni.
Haluaisin ostaa pari lisävarustetta, koska olen liikuntarajoitteinen ja asun yksin. Voisitteko kertoa, miten tunnistan, milloin rengas tarvitsee lisää ilmaa? Onko se samanlaista kuin autossa, eli huomaatko visuaalisesti, kun rengas alkaa näyttää tyhjältä?
Voin lämpimästi suositella Velopediä.
Super.
Se voi tuntua huteralta, koska siinä ei ole pyörää joka "kulmassa", ja se tulee raskaaksi, kun sitä työntää ylämäkeen. Olemme myös testanneet maastokäytön, kun kaikki pyörät ovat maassa. Silloin kääntäminen vaikeutuu, ja ajaminen tulee raskaaksi, jos ei ole tarpeeksi voimaa ohjata. Loppuarvostelun mukaan Veloped on parhaiten sopiva henkilölle, jolla on vielä jonkin verran tasapainoa ja voimaa jäljellä.
Kaiken kaikkiaan erinomainen kantamisapuväline minulle, joka olen 50-luvulla ja jolla on selkäongelmia ja vaikeuksia raskaan kantamisen kanssa, mutta ei ole kiinnostusta 95-vuotiaalle äidilleni, joka edellä mainituista syistä suosii tavallista rollaattoriaan.
On kuitenkin yksi pieni negatiivinen asia: se on suhteellisen painava. Velopedin lastaaminen ja purkaminen autoon vie paljon vaivannäköä ja harjoittelua. Koska joudun tekemään tämän joka kerta käytössä, olen nyt melko hyvä siinä. Mutta tämä ei koskaan olisi syy luopua rakastamastani harjoitteluvälineestä. Kuka tietää, ehkä jonain päivänä pystyn kävelemään taas pystyasennossa ilman apuvälineitä.
Kiitos paljon, Trionicin tiimi,
Hanne-Lore Hampurista, Saksasta
Istuimen muoto ei ole optimaalinen, koska kaari ei ole pyöreä ja se on liian kova.
Se on kevyempi kuin kuvittelin, ja voin nostaa sen auton sisään ja ulos ottamatta renkaita pois.
Yhdestä takapyörästä kuuluu narinaa. Voinko voidella pyörän? Jos kyllä, millä öljyllä ja minne se laitetaan?
Pääsyy ostaa Veloped oli sen jarrut, koska minulla on hyvin, hyvin jyrkkä ajotie. Veloped pystyy pitämään minut paikoillaan, jotta voin kävellä alas ajotielle.
Terveisin, Maggie
Valerie Claxton
Tilasin Veloped Sport 14er M:n tämän vuoden huhtikuussa, koska olin vaikuttunut informatiivisesta mainosmateriaalistanne.
Kuten luvattiin, Velopedini saapui kahden viikon sisällä. Se oli hyvin pakattu tukevaan laatikkoon ja tarvitsi vain pyörien kiinnittämisen selkeiden ja helppojen ohjeiden avulla. Kokoamisen jälkeen vein Velopedin ensimmäiselle pyöräretkelle. Minusta sillä oli helppo törmätä reunakiveyksiin, ajaa mukulakivikaduilla ja poiketa poluilta ja nurmikoilla puistoissa lähellä kotiani. Vaikuttavinta tässä ensimmäisessä retkessä oli se, että se kannusti minua kävelemään kaksinkertaisen matkan normaaliin verrattuna.
Veloped on hyvin suunniteltu, kestävä, mutta kevyt tuote, joten sitä on helppo työntää alustasta riippuen.
Olen kävellyt Velopedin kanssa epätasaisilla metsäpoluilla, joissa on puunjuuria ja kiviä, sekä rannalla.
Velopedin hankkimisen jälkeen kävelyni on parantunut, ja selkärangan dekompressioleikkaukseni kolme viikkoa sitten jälkeen olen alkanut kävellä yhä pidempiä matkoja ilman apua.
Ehkä, jos saan enemmän itseluottamusta kykyyni liikkua ilman apua, pystyn antamaan Velopedini jollekin niistä monista rollaattoriyhteisön ihailijoista, joita tapaan säännöllisesti retkilläni!
Kiitos näin hienon tuotteen kehittämisestä,
Angus
Minulla on roikkuva jalkaterä ja heikko lihasvoima jaloissa. Veloped on tehnyt mahdolliseksi kävelyn useimmilla alustoilla ja palauttanut minulle kävelylenkkien ilon. Lisäksi ylämäkeen työntäminen parantaa ryhtiä vaatimalla seisomista suorassa.
Eilen rannalla kävellessäni eräs herrasmies ihaili Velopedia ja kertoi, että hänen edesmenneellä vaimollaan, joka kärsi MS-taudin muodosta, oli ollut samanlainen laite, joka paransi huomattavasti hänen liikkuvuuttaan. Hän mainitsi, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun hän näki toisen samanlaisen.
On erittäin harvinaista, että voi suositella jotain täysin varauksetta.
Molempien etupyörien käyttäminen samanaikaisesti on minulle vaikeaa voimani puolesta (81 vuotta), joten myös ohjaaminen on vaikeaa. Olisi hyödyllistä, jos korille olisi pysyvä kansi. Kokoaminen käsin on minulle hankalaa.
Varmuuden vuoksi sadesuoja ja ilmapumppu voidaan säilyttää pienessä laukussa. En halua enää olla ilman Velopedia, sillä se on erittäin arvokas liikkuvuuteni ja osallistumiskykyni kannalta.
Kiitos tästä ideasta.
K. Baumann
Olen ollut täysin ihastunut Veloped Sport 14er -malliin. Jo ennen kuin kokeilin sitä, sen insinöörityön laatu toi heti varmuutta. Vietin 40 vuotta lentäjänä, ja Veloped vastaa niiden lentokoneiden insinöörityötä, joita ohjasin.
Käytön aloitin kuukausi sitten, ja laatuun ja suunnitteluun liittyvät odotukseni ovat lunastuneet. Loistavaa. Se täyttää kaikki lupaukset tuesta hankalissa olosuhteissa.
Olen täysin ihastunut Velopediin. Se oli loistava lahja itselleni 88-vuotissyntymäpäiväni kunniaksi.
Pystyn taas kävelemään, mikä on todella iso juttu minulle. Olen 80-vuotias nainen, ja haluan edelleen pysyä aktiivisena ja liikkua.
Velopedin ansiosta pystyn kulkemaan ongelmitta. Se on kerrassaan oivallinen keksintö. Suurkiitos erityisesti Stefan Kindbergille, hänen kanssaan jutteleminen puhelimessa oli valtavan hyödyllistä.
En halua kokea elämää ilman Velopedia enää.
Siitä on kauan, kun viimeksi olin kävellyt rantavedessä. Nyt vihdoin olen päässyt taas kävelemään rannalle, eikä vesi ole enää pelkkä kaukainen maisema. Lähdin heti ensimmäisenä päivänä Velopedin saatuani kävelylle rannalle, kulkien läpi soran, kivikkojen, mudan, hiekan ja veden. Ihanaa!
Kauppareissuilla sen kuin asetat Velopedin kaupunkiasetukseen, ja pystyt kävelemään hyllyjen välissä ongelmitta. Kaupunkiasetuksessa Veloped on todella ketterä. Maastoasetuksessa se ei ole ihan yhtä ketterä, mutta selviytyy maastosta paremmin.
Olen äärimmäisen tyytyväinen valintaani. Olin lukenut Velopedista jo vuosikymmen sitten netissä, ja päätin jo silloin, että jos joskus tarvitsen rollaattoria, niin tämä on valintani.
Veloped ei ole halpa. Mutta sen hinta on sijoitus terveyteesi, joten se on sen arvoinen.
05.04.2021, Flo Baumgarten
Pyörien helppo irrotus, joten se mahtuu autoon.
Erittäin kompakti, paino on pieni haitta.
Hieman tutkimuksen jälkeen vaimoni löysi Veloped-malliston. Meitä houkuttivat sen vankka ulkonäkö, isot renkaat ja videot siitä, miten sitä käytettiin vaikeassa maastossa. Hän otti yhteyttä Trionicin verkkosivuston kautta ja kommunikaatio englanniksi oli sujuvaa ja avuliasta. Tilasimme Veloped Sport 14er koon M, mukana joitakin lisäosia kuten varaosarenkaat ja pumppu. Se saapui noin 10 päivän kuluttua. Ottaen huomioon, että Trionic ilmoitti lähetyksen kestävän 3-5 päivää ja UPS:n piti tuoda se Ruotsista, toimitus oli erinomainen ja ajallaan. Paketti oli täydellinen ja Trionic oli jo asentanut siihen pumpun ja keppitelineen.
Vaikuttavaa.
Olen käyttänyt sitä nyt kolme kuukautta. Ilman liioittelua, se on muuttanut elämäni. Se on niin mukava. Isot renkaat ja pneumaattiset renkaat ovat hiljaiset ja vakaat. Etupyöräkokoonpano on loistava, koska se helposti ylittää reunakivet ja epätasaisuudet juuri kuten kuvattiin. Jarrujärjestelmä on erittäin tehokas, mutta sen käyttöönotto vaatii hieman totuttelua. Kahvan korkeus on helposti säädettävissä, ja vaikka en ole vielä joutunut säätämään otteita, en näe siinä ongelmaa. Istuin on vahvempi kuin miltä näyttää, ja se liukuu eteenpäin kävellessä antaen minulle jalkatilaa, mikä on loistava mutta yksinkertainen suunnitteluratkaisu.
Minulla on muutama pieni huomio. Kun pumppu on säilössä, se joskus liukuu rungossa alaspäin ja osuu nilkkaani. Voisin jättää sen sisätiloihin, mutta silloinhan minä sitä juuri tarvitsisin! Joskus kahvan säätö muuttuu hieman löysäksi, mikä saa otteen puolelta laskeutumaan hieman, mikä voi olla hankalaa nojatessa kahvaan tai epätasaisella maastolla. Sen kiristäminen on helppoa, mutta ehdottaisin, että kiristysväline pidetään korissa. Vesitiivis suoja on erinomainen ja hyvin rakennettu, mutta sen asentaminen ulkona sateessa on minusta hankalaa ja pikkutarkkaa. Ehkä jos olisin nuorempi ja paremmassa kunnossa...
Olen testannut Velopedia erilaisissa maastoissa ja se selviytyy helposti kaikesta mitä olen kokeillut. Sorapolut, jotka ovat "pyörätuolille sopivia" (tietysti Veloped ei ole pyörätuoli), eivät ole ongelma tällaisilla isoilla renkailla. Tasaiset ja epätasaiset ruohot ja pellot ovat mukavaa käveltävää. En ole vielä kokeillut katukiviä, mutta tiedän, mistä niitä löytyy testattavaksi. Kivipolut ja pehmeä hiekka eivät ole esteitä. Olen kävellyt metsässä ja joen rannalla - liitän kuvat maastosta! Joten, lähden päivittäiselle kävelylenkilleni kamera-varusteideni kanssa koriin paikalliselle satama-alueelle, istun Velopedillä ja otan valokuvia kalastusveneistä.
Velopedia pidetään joillakin kalliina. Se ei ole halpa, mutta se täyttää laadun testin. UK:n vammaiset veronmaksajat (mukaan lukien minä) voivat saada arvonlisäveron vapautuksen, mikä on merkittävä etu. Minut on pysäytetty kadulla ja metsässä ihmiset ovat vaikuttuneita ja mielestäni hieman kateellisia! Mutta lopuksi, se on elämänmuuttaja ja suosittelen sitä erittäin mielelläni.
ystäväni kautta sain tietää tuotteestanne (Veloped).
Olen 75-vuotias ja minulla on Parkinsonin tauti, jonka vuoksi olen ollut riippuvainen rollaattorista useiden vuosien ajan... Nämä rollaattorit eivät kestäneet kauan, joten etsin aina jotain uutta.
Löysin nopeasti sopivan Velopedin minulle ja olin yllättynyt siitä, kuinka nopeasti toimitus tapahtui... Kokoaminen oli helppoa, ja kaikki oli valmista hyvässä vartissa. Tein heti lenkin Labradorini Merlen kanssa ja olin innoissani. Siitä lähtien olemme olleet ulkona neljä kertaa päivässä. Säässä kuin säässä!
Olen onnellinen ja iloinen, että omistan Veloped Sportin isoilla renkailla. Valitsisin sen uudelleen aina...
Hermann Koob, Coesfeld
Koko ostoprosessi oli erittäin suoraviivainen, ja Trionicin asiakaspalvelu on loistavaa. He tarjoavat ilmaisen postituksen ja ilmaisen palautuksen, jos tuote ei miellytä.
Suosittelen lämpimästi.
Veloped Sportin ansiosta voin ylläpitää luonnollista pystyasentoa, joka on erittäin tärkeä. Voin todella suositella sitä kaikille.